رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون دادستان خراسان رضوی: مجازات سنگین برای استفاده غیرمجاز از سلاح

17:07 - 10 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۸۲۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب ناحیه ۹ خراسان رضوی از مجازات سنگین برای استفاده غیرمجاز از سلاح خبر داد.

خبرگزاری میزان - اسماعیل رحمانی از مجازات سنگین برای استفاده غیرمجاز از سلاح خبر داد وگفت: طبق قانون، نگهداری، حمل و استفاده از سلاح سرد و گرم در شرایط مخصوص به خود جرم و برای آن مجازاتهای گوناگون تعیین شده است.

وی افزود : طبق مواد مختلف قانون مجازات اسلامی، استفاده از سلاح اگر از مصادیق محاربه باشد دارای مجازات سنگین و اگر نباشد از ۶ ماه تا ۲ سال حبس دارد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ خراسان رضوی گفت : در محاربه که جزء حدود الهی است کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم و ایجاد ناامنی عمومی مطرح است و هدف قانون گذار حفظ امنیت پایدار در جامعه است لذا برای آن مجازاتهای سنگین در نظر گرفته است و اگر کشیدن سلاح برای عموم مردم ایجاد رعب و وحشت کند از مصادیق محاربه است.

وی خاطرنشان کرد : امنیت مردم خط قرمز شریعت و نظام است و نمی تواند دستخوش طمع افراد قرار گیرد؛ امنیت، زیرساخت مسائل اقتصادی و فرهنگی است.

معاون دادستان مشهد در مورد حمل سلاح سرد گفت : حمل چاقو چنانچه به منظور درگیری فیزیکی باشد و همچنین حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس جرم بوده و مجازات قانونی دارد.

معاون دادستان مشهد افزود : در قانون؛ اقلام و موادی که تحت کنترل نامیده می شود وجود دارد مثل انواع مواد محترقه، منفجره، کوکتل مولوتف، شوکر، اسپری و … که چون استفاده چندگانه ندارد، حمل آنها هم جرم است و از ۶ ماه تا ۲ سال حبس دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *