نوری: کی‌روش نمره مردودی گرفت/ باید از همین حالا جوانگرایی و تغییر نسل را شروع کنیم

14:02 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۷۷۶۲
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
کارشناس فوتبال ایران گفت: میانگین سنی تیم ملی آمریکا عالی بود و همین جوانگرایی آن‌ها باعث شد تا در جمع 16 تیم برتر جام جهانی قرار بگیرند.

محمد نوری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا و حذف از دور رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: تیم ملی آمریکا در این بازی از ملی‌پوشان ما بهتر عمل کرد و به خوبی نقاط قوت ما را شناسایی و عملاً آن‌ها را غیر فعال کردند. تفکرات کی‌روش برای این بازی کافی نبود.

وی افزود: بازیکنان آمریکا از کناره‌ها به خوبی اضافه می‌شدند و روی پاس‌های بلند برنامه ویژه‌ای داشتند. آن‌ها به خوبی از فضای خالی در دفاع ایران استفاده کردند و موفق شدند روی یکی از آن‌ها به گل برسند. نقطه قوت ما در این بازی مهدی طارمی بود که عملاً بازیکنان آمریکا او را از جریان مسابقه خارج کردند.

*تعویض‌های کی‌روش مقابل آمریکا بی‌ثمر بود

پیشکسوت تیم ملی ایران در همین رابطه افزود: نیمه دوم کی‌روش تعویض‌هایی صورت داد که متاسفانه چندتای آن تقریباً بی‌ثمر بود. ورود ابوالفضل جلالی در دقایق پایانی بازی تیم را رو به جلو کرد و من دوست داشتم او را از ابتدا در ترکیب تیم ملی ببینیم، زیرا او می‌توانست با سرعت بالایش گره‌گشای تیم ملی باشد.

نوری درباره عملکرد بازیکنان آمریکا در این بازی تصریح کرد: آرامش، تمرکز و برنامه نکاتی بود که آمریکا را در این بازی برنده کرد. آن‌ها ۱۰۰ دقیقه مقابل ایران بدون هیچ خستگی بازی کردند. خط هافبک آمریکا در این بازی بسیار قدرتمند و جنگجو ظاهر شدند. گل نخست آمریکا روی اشتباهات تاثیرگذار خط دفاعی ایران صورت گرفت و در این بازی موفق به ثبت ۲ گل شدند که یکی از آن‌ها مردود شد.

*کی‌روش در انتخاب بازیکنان بسیار ضعیف عمل کرد

وی در خصوص جوانگرایی آمریکا در جام جهانی افزود: میانگین سنی تیم ملی آمریکا عالی بود. همین جوانگرایی آن‌ها باعث شد تا به جمع 16 تیم برتر جام جهانی راه پیدا کنند. کاپیتانشان با 23 سال سن بسیار باتجربه بود. آمریکا دفاع نکرد و همواره در حال حمله بود که همین موضوع دلیلی بر موفقیت آن‌ها بود. کی‌روش در انتخاب بازیکنان بسیار ضعیف عمل کرد و پیرترین تیم جام را تشکیل داد. اسپانیا هم می‌توانست راموس و دخیا را با خود ببرد، اما ترجیح داد تیم جوان‌تری با خود ببرد و اینگونه با اقتدار صعود کند. وقتی تیمت در 2018 خوب کار کرد دلیل نمی‌شود 4 سال بعد هم خوب کار کند.

کارشناس فوتبال ایران در این باره افزود: ترابی بازیکن بسیار کندی است و به هیچ‌عنوان قابل اعتماد نبود. محبی و قایدی دونده هستند و در اواخر لیگ هم تلاش زیادی کردند و حقشان بود حداقل جایگزین وحید امیری شوند که یک دقیقه هم بازی نکرد. من نمی‌گویم بیرانوند بد است، اما وقتی حسینی 2 بازی در ترکیب بوده و در بازی دوم هم خوب کار کرده چه دلیلی بود که او را در بازی حساس با آمریکا نیمکت نشین کند؟ کی‌روش خودش را کوچک کرد و در این جام نمره زیر مردودی گرفت.

*اگر اسکوچیچ بود قطعاً حیثیت ایران بر باد می‌رفت

نوری در پایان درباراه ادعاهای اسکوچیچ گفت: اسکوچیچ تکلیفش مشخص است و اُرد ناشتا ندهد. اگر او بود قطعاً حیثیت ایران بر باد می‌رفت. ما چندین ماه تلاش کردیم که اسکوچیچ عوض شود، اما نگفتیم کی‌روش بیاید با اینکه در هر صورت تجربه کی‌روش 100 پله بالاتر از اسکوچیچ است. با آقای خیابانی که می‌گوید گروه ما سخت بود مخالفم، زیرا اگر با انصاف بخواهیم نگاه کنیم؛ گروه ما یکی از آسان‌ترین گروه‌های جام جهانی بود و فقط انگلیس تنها تیم قدرتمند گروه بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بهترین فرصت بود تا ایران بتواند با یک مساوی به دور بعد صعود کند، اما کی‌روش و فدراسیون 5 ستاره ما، شانس 80 درصدی صعود را به صفر تبدیل کردند. تنها راه اینکه بتوانیم در جام ملت‌های آسیا پیش رو موفق شویم این است که از همین حالا جوانگرایی را شروع کنیم و نسل جدید فوتبال ایران را بسازیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *