خاورمیانه از کف «ترامپ» و «نتانیاهو» رفته است/مدیران کشور امروز نیز باید از عاشورا درس سلوک معنوی و علمی بیاموزند

13:46 - 30 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۳۷۷۴
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: فلسفه اخیر رفتار ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان این است که اگر جلوی حرکت اسلام را نگیرند، خاورمیانه از دستشان می‌رود در حالیکه این اتفاق افتاده است و حرف نتانیاهو این است که اگر جلوی حرکت کوبنده اسلام را نگیرند باید با رژیم اشغالگر قدس خداحافظی کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد  در خطبه‌های امروز(۳۰ شهریور) نماز جمعه تهران، گفت: در زمان یزید؛ جامعه آنقدر گرفتار انحراف، زر و زور و تزویر است که حاضر نیست در کنار شخصیتی چون حسین (ع)بایستد و به مقابله با یزید برخیزد با آنکه هر دو را می شناختند.کسانی که در سپاه یزید بودند به دنبال دنیا و به دنبال ری بودند. راه روشن بود و پرچم برافراشته شده بود.
 
خطیب نماز جمعه تهران در واقعه عاشورا اهل دنیا مقابل اهل حق ایستادند، تاکید کرد: حضرت با شهادت خود برای همیشه راه را برای حاکمیت حق و فراهم آوردن بستر قیام حیات بخش حضرت ولی عصر آماده کردند. ایشان با شهادت خود راه را برای در هم پیچیدن دودمان بنی امیه و بنی عباس، راه را برای شکل گیری حرکات انقلابی و سازنده همچون انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران، در رویارویی با استکبار جهانی و مزدوران آنها در منطقه، هموار نمودند.
 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد افزود: پیام‌های عاشورایی پیام‌های حیات بخش است.

خطیب نماز جمعه تهران با ذکر پیامی از عاشورا برای بانوان گفت: خواهران عزیز شما انقلاب و دفاع مقدس را مدیریت کردید لذا امروز هم شما می‌توانید نظام خانواده را استحکام ببخشید. همسران شما امروز قطعا در تنگنا‌های اقتصادی هستند، نقش خواهران و همسران در مدیریت خانه و اقتصاد خانه نقش بسیار تعیین کننده است و شما باید این مسئولیت را بر شانه‌های خود حمل کنید.

وی افزود: شما خواهران با حضور در مغازه‌ها با خرید کالای مورد نیاز و نه اضافه به فروشندگان متدین بیاموزید که آن‌ها هم تا می‌توانند در مدرسه حسین، اهل انصاف باشند و شما بیاموزید که در این شرایط با عقلانیت و پرهیز از اسراف، راه را برای برون رفت از چالش هموار کنید.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه منطق عملی عاشورا در منطق عملی دفاع مقدس تکرار شد، بیان داشت: امروز منطق عملی عاشورا باید بار دیگر تکرار و عملی شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رزمندگان نه به مال فکر می‌کنند و نه به منال، گفت: آقای ترامپ تو با این ملت رو به رو هستی و تجربه و کارنامه چهار دهه او در لبیک به امام و مقتدای خودش، پیش روی تو و جامعه جهانی است. امروز این ملت مبدل به ملت اسلام شده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان داشت: فلسفه اخیر رفتار ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان این است که اگر جلوی حرکت اسلام را نگیرند، خاورمیانه از دستشان می‌رود در حالیکه این اتفاق افتاده است و حرف نتانیاهو این است که اگر جلوی حرکت کوبنده اسلام را نگیرند باید با رژیم اشغالگر قدس خداحافظی کنند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهارداشت: آقای نتانیاهو، سرویس‌های اطلاعاتی شما می‌دانند که زمان خداحافظی فرارسیده است. اسرائیلی‌ها خوب می‌دانند که امروز مقاومت اسلامی (حزب الله) و یا مردم غزه و فلسطین بر چه جایگاهی از قدرت قرار دارند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه در تمام برگ‌های زرین نهضت حسینی جز عقلانیت، معرفت و اخلاق نمی‌بینیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که پیروان این نهضت استوار ثابت قدم و پیروز می‌شوند لذا مدیران کشور امروز نیز باید از عاشورا درس سلوک معنوی و علمی بیاموزند و در این راه ثابت قدم و استوار باشند لذا این درس عاشورا است.

وی با بیان اینکه باید شناخت خود از امام و مقتدایمان را از مدرسه عاشورا بیاموزیم، اظهارداشت: تمام پیروزی‌ها و موفقیت‌های انقلاب در شناخت رهبری صالح و پیروی و اطاعت از او در فراز و نشیب‌ها بوده است؛ لذا این حرکت ایران را به یک قدرت سیاسی بزرگ تبدیل کرد؛ بنابراین باید پیوند خود را با رهبری خویش که به عاشورا و اباعبدالله الحسین (ع) اقتدا کرده و با الهام از آموزه‌های کربلا، مقابل دنیای کفر و استکبار ایستاده است، تحکیم کنیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مرحبا به ملت ایران؛ این رابطه شما با رهبری است که بر عزت و اقتدار شما می‌افزاید. این رابطه است که راه را برای عدالت اجتماعی هموار می‌کند؛ لذا ما باید این راه را برای رسیدن به اهداف‌مان با قدرت ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در سایه آزادی است که مردم‌سالاری دینی تحقق می‌یابد، اظهار داشت: مکتب عاشورا به خوبی آزادی از قید ظالمان را به تصویر کشید.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد همچنین با اشاره به هدف انقلاب اسلامی برای برقراری عدالت اجتماعی، تاکید کرد: باید با وحدت و انسجام ملی در راه دستیابی به عدالت اجتماعی قدم برداریم. عدالت اجتماعی نیز با حرکت‌های نامعقول که مبتنی بر عقل و ایمان نیست، به دست نمی‌آید. عدالت اجتماعی ثمره امنیت اعتقادی است.

وی تصریح کرد: اگر در برابر دنیای استکبار ایستاده‌ایم، در سایه چنگ زدن به این اصول بوده است و همین راه باید تداوم یابد و آموزه‌های عاشورا در این عرصه فراوان است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از همه نخبگان سیاسی و اجتماعی که به فرمایش رهبر انقلاب در دیدار خبرگان مبنی بر نقد منصفانه و حمایت از دولت لبیک گفتند، تشکر می‌کنم؛ امروز همه برای برون‌رفت از مشکلات، باید این رهنمود‌ها را به نقشه راه خود تبدیل کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *