سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در دادگستری کل استان سمنان رونمایی شد

15:15 - 09 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۷۱۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین امروز همزمان با میلاد حضرت زینب (س) با حضور مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در دادگستری استان سمنان برگزار شد.

خبرگزاری میزان- حسین پورمند در آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین که امروز در دادگستری استان سمنان برگزاری شد، بیان کرد: این سامانه حاصل همکاری و همدلی در قوای سه گانه است و بالغ بر 35 سازمان دولتی با حفظ منافع آن سازمان ها در بهره برداری از این سامانه همکاری د ارند .

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: از منافع استفاده از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، صدور عادلانه مجوزها و انجام استعلامات براساس قوانین و مقررات است که برای همه قابل دسترسی است و این سامانه در موضوع افزایش سرمایه های اجتماعی موثر است.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که عنوان مجرمانه و حقوقی بعنوان زمین خواری نداریم ، اما بالغ بر 52 عنوان مجرمانه است که بعنوان جرایم و چالش های تعدی، تفریط اراضی از آن یاد می شود و تنها در 2 عنوان مجرمانه آن در سال گذشته بالغ بر 50 هزار پرونده در محاکم قضایی کشور رسیدگی و منجر به صدور رای شده که امیدواریم با رونمایی و گسترش این سامانه در سطح کشور با هدف گذاری در سال 1402 میزان 50 درصد از این جرایم کاهش یابد .

محمد جعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور، سازمان فناوری اطلاعات به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات موظف به راه اندازی این سامانه شده است که با پیگیری های بعمل آمده این سامانه در استان سمنان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

رئیس کل دادگستری استان سمنان مهمترین کاربرد این سامانه را پیشگیری از زمین خواری و دخل و تصرف غیرمجاز در امور اراضی عنوان و تصریح کرد: پیشگیری از جعل اسناد مالکیت وصدور مجوزها و استعلامات قانونی، پیشگیری از تداخل وظایف بین دستگاه ها و تصمیم گیری های سلیقه ای، محافظت از اراضی کشور با افزایش بهره وری نیروی کار و افزایش سرعت و کیفیت در مدیریت ارائه خدمات به مراجعین در امور اراضی از مهمترین سازوکارهای این سامانه بشمار می آید.

عبدالهی در خاتمه اشاره کرد: این سامانه در کلیه استان ها افتتاح خواهد شد و با بهره برداری از این سامانه پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره ای اقدام و تخلفات به دستگاه های مربوطه اعلام تا گشت های نظارتی مستمر، هدفمند و میزان تخلفات در عرصه زمین خواران کاهش یافته و دستگاه قضایی استان با متخلفین برخورد قانونی داشته تا از هرگونه تصرف غیر قانونی و دست درازی به اراضی و املاک خودداری شود .

در این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، معاون عمرانی استانداری سمنان و مدیران کل استانی حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خویش پرداختند .

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به نشانی www.iraneland.irاست و کاربران با مراجعه به کارتابل خود می توانند نوع درخواست را برای صدور مجوز با تعیین موقعیت زمین یا ملک مورد نظر در نقشه و ارائه اطلاعات مربوط به مالکیت و احراز نوع آن درخواست به صورت آنلاین ثبت و پردازش شده و بلافاصله به مراجع و ادارات متولی برای اخذ مجوز ارسال وبدون مراجعه حضوری از طریق همین سامانه وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *