رئیس کل دادگستری مازندران:هدف اصلی تمام برنامه ریزی‌ها و جلسات حل اطاله دادرسی و رضایتمندی مردم است

15:07 - 09 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۷۱۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: نتیجه و برآیند جلسات و برنامه ریزی‌ها باید کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و جلب رضایتمندی مردم باشد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان برضرورت شناسایی علل اطاله دادرسی تاکید کرد و گفت: نتیجه و برآیند جلسات و برنامه ریزی ها باید کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و جلب رضایتمندی مردم باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران توجه به دستورالعمل های قوه قضاییه توسط روسا و دادستان ها را مورد توجه قرار داد و گفت: نظارت برحسن اجرای قوانین و عدالت ورزی و عدالت محوری باید در دستورکار قرارگیرد و دستورالعمل رسیدگی به پرونده ها اجرایی شود تا پرونده ها درکم ترین زمان و با دقت لازم رسیدگی و مختومه شوند.

وی همچنین ادامه داد: اطاله دادرسی و معطل ماندن مراجعان پشت درهای شعب قضايی سالهاست از دغدغه های شهروندان و البته دستگاه قضايی محسوب می شود. تعیین اوقات رسیدگی دردادگاه های تجدیدنظر استان باید مورد توجه قرار گیرد نقاط ضعف شناسایی وعلل تعیین اوقات طولانی بررسی شود.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه نحوه عملکرد قضات وکارکنان در کاهش زمان دادرسی بسیارمهم است اظهار کرد: اطاله دادرسی دلايل متعددی می تواند داشته باشد، به عنوان نمونه بسياری از مراجعه كنندگان بدون مشاوره حقوقی و وكيل اقدام می كنند و بعد پرونده آنها با اشكالات مواجه می شود مهم این است با شناسایی علت ها، مشکلات تکرار نشوند ومردم طعم عدالت و رسیدگی بهنگام را بچشند.

نهمین جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری مازندران با حضور کلیه اعضا برگزار شد ودرابتدای جلسه هریک ازاعضا به بیان نظرات وپیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *