رئیس کل دادگستری زنجان: استفاده از ظرفیت سازمان‌ها در تحقق برنامه پیشگیری از وقوع جرم ضروری است

15:26 - 09 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۶۹۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری زنجان گفت: استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌ها در تحقق برنامه عملیاتی پیشگیری از وقوع جرم امری ضروری است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان گفت: در سال جاری بر اساس برنامه عملیاتی اعلامی قوه قضاییه 10 ماموریت وبا 9 اقدام در دستور کار معاونت ها و حوزه های قضایی استان قرار دارد که این برنامه ها بر گرفته از سند قضایی و اسناد بالادستی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: اولین ماموریت قوه قضاییه در این برنامه توجه به موضوع مهم پیشگیری است.چرا که موضوع پیشگیری کم هزینه و اثرگذارتر است که از ظرفیت شورای پیشگیری برای اجرای این ماموریت های مهم استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد برنامه های شورای پیشگیری و اجرای 21 ماموریت معاونت اجتماعی و پیشگیری یک تقسیم کار میان دستگاههای عضو و حتی غیر عضو شورا برای پیگیری و اجرای برنامه ها انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: نقش سازمان بهزیستی درارائه مشاوره و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است بایستی از ظرفیت ایجاد شده در بهزیستی برای اجرای برنامه های شورای پیشگیری استان استفاده شود.

وی بر ضرورت ساماندهی دست فروشان و وانت بارها در سطح شهررا که بعضا موجب بی نظمی و ایجاد مزاحمت برای مردم و عابرین می شوند تأکید کرد و گفت: شهرداری اقدامات لازم برای ساماندهی این افراد را دستور کار خود قرار دهد.

در این جلسه اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم گزارشی از اقدامات و برنامه های اجرایی در خصوص مصوبات شورا ارائه کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری زنجان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *