واکنش ترکیه به احتمال دیدار اردوغان و بشار اسد

13:50 - 09 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۶۸۷۳
ترکیه می‌گوید که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن برنامه ای برای نشست روسای جمهور دو کشور ترکیه و سوریه ندارد.

خبرگزاری میزان – «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، می‎گوید بعید است که «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه و «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ژوئن 2023 ترکیه با هم دیدار کنند.

به گزارش «تاس»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، گفت که احتمال دیدار روسای جمهوری ترکیه و سوریه پیش از انتخابات ترکیه دور از انتظار است.

وی اظهار کرد: شرایط باید برای دیدار فراهم باشد؛ من فکر نمی‌کنم که قبل از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه چنین دیداری برگزار شود.

به گفته این مقام آنکارا، ترکیه خطوط ارتباطی با سوریه را در سطح خدمات ویژه حفظ کرده است؛ ما ارتباطات از این نوع را حفظ می‌کنیم.

رسانه‌های ترکیه پس از گفت‌وگوهای «اردوغان» با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در آگوست در «سوچی»، اعلام کردند که آنکارا در حال مذاکره برای برقراری ارتباط مستقیم میان سران ترکیه و سوریه است.

مقامات ترکیه گفته اند که در حال حاضر چنین مذاکراتی در حال برنامه ریزی نیست و آنکارا و دمشق تنها از طریق سرویس‌های اطلاعاتی به گفت‌گو ادامه می‌دهند.

«اردوغان»، اخیرا گفت که اگرچه در حال حاضر امکان ملاقات با «بشار اسد» وجود ندارد اما او می‌تواند در زمان مناسب با رئیس جمهور سوریه دیدار کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *