یک محکوم در زابل از قصاص نفس رهایی یافت

11:30 - 09 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۶۵۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
یک محکوم با تلاش رئیس حوزه قضایی، اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و ریش سفیدان شهرستان زابل استان سیستان بلوچستان و سازش در یک فقره پرونده از قصاص نفس رهایی یافت.

خبرگزاری میزان – بندانی با اعلام خب ر رهایی یک محکوم از قصاص نفس در شهرستان زابل از توابع استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: پس از وقوع یک نزاع منجر به فوت در شهرستان زابل در سال 1394 متهم دستگیر و تحویل مراجع قانونی می شود.

وی افزود: پس از طی مراحل قانونی و صدور کیفرخواست و در نهایت صدور حکم قصاص نفس، پرونده جهت اخذ رضایت به شورای حل اختلاف ارجاع و تلاش ها برای صلح و سازش نیز آغاز می شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان سیستان وبلوچستان، ادامه داد: با پیگیری رئیس حوزه قضایی و مسئولان مربوطه وجلسات بسیار زیادی با طرفین پرونده تشکیل و در نهایت رضایت اولیای دم جلب می شود.

بندانی با تاکید بر لزوم کنترل و مدیریت خشم در نزاع‌های دسته جمعی، گفت: آنچه سرنوشت یک جوان را تغیر می دهد عدم مدیریت و کنترل خشم است که منجر به اتفاقات ناگواری می شود.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش مسئولان قضایی زابل برای ایجاد سازش دراین پرونده، گفت: نقش بزرگان و معتمدان و اعتماد مردم به آنها در استان سیستان وبلوچستان بسیار قابل توجه و ارزشمند است و نتایج بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

کارگروه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده های قصاص در راسک برگزار شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *