رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احقاق حقوق عامه با محوریت مساجد؛ رسیدگی به مشکلات قضایی شهرک فردوسی با حضور مسئولان قضایی استان گلستان

10:54 - 09 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۶۵۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان از طرح دادگستری استان برای جلوگیری از قضایی شدن پرونده‌ها خبر داد.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در ادامه طرح مسجدمحوری دادگستری گلستان برای پیگیری حقوق عامه در محله‌های استان در مسجد نبی اکرم (ص) شهرک فردوسی گرگان، از طرح دادگستری برای جلوگیری از قضایی شدن پرونده‌ها خبر داد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به منظور توسعه فرهنگ صلح و سازش، همه پرونده های قابل گذشت حقوقی و کیفری استان از دادگستری ها و دادسراها، در گام نخست به شورای حل اختلاف فرستاده می شود تا طرفین از فرصت حل و فصل دعاوی از طریق مصالحه بهره مند شوند.

آسیابی افزود: در صورت سازش طرفین، پرونده در همان مرحله مختومه و از قضایی شدن دعاوی جلوگیری می شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از احقاق حقوق عامه با محوریت مساجد خبر داد و افزود: در قالب این طرح مسئولان قضایی با حضور در مساجد هر محله، مشکلات و آسیب های اجتماعی آن محله و حقوق عامه ای که نادیده گرفته شده یا در انجام آن اهمال شده است، پیگیری و برای رفع آن تلاش می کنند.

وی ادامه داد: در طول سال برای حضور مستمر مسئولان قضایی در مساجد همه حوزه های قضایی برنامه ریزی شده است و پس از هر حضور پرونده حقوق عامه در دادسرای شهرستان برای پیگیری مطالبات مردمی طرح شده در این دیدارها تشکیل می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان و دیگر مسئولان قضایی استان دردیدار 3 ساعته شامگاه سه‌شنبه در مسجد نبی (ص) شهرک فردوسی به پرسش های حقوقی و قضایی نمازگزاران پاسخ دادند و درخواست های قضایی آنان را پیگیری کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: گلستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *