سازمان جهانی بهداشت نام آبله میمونی را تغییر داد

15:12 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۷۰۱
سازمان جهانی بهداشت mpox را برای آبله میمونی انتخاب و آن را جایگزین نام این بیماری واگیر کرد.

خبرگزاری میزان _ ایلنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت سر انجام  نام بیماری آبله میمونی را با درخواست کشورها و مشاهده موارد نژادپرستانه تغییر داد. 

این سازمان روز گذشته اعلام کرد که پس از مشاوره با کارشناسان مختلف از نام «mpox» یا «آبلهm» به جای آبله میمونی استفاده خواهد کرد و کم کم نام آبله میمونی را حذف خواهد کرد. 

بر اساس اعلام این سازمان در زمان شیوع این بیماری در سال جاری انگ‌ها و موارد متعدد نژاد پرستانه با استفاده از اصطلاح آبله میمونی در نقاط مختلف مشاهده و به سازمان جهانی بهداشت گزارش شد؛ همچنین بسیاری از اشخاص و کشورها در جلسات علنی و غیر علنی این سازمان نسبت به بروز این موارد نژاد پرستانه ابراز نگرانی کردند و خواستار جایگزینی نام این بیماری شدند. 

اختصاص این نام جدید بر اساس مشورت‌های مختلف سازمان جهانی بهداشت با کشورهای عضو و همچنین کارشناسان مختلف صورت گرفته است. بر اساس اعلام این سازمان مطابق با روند به روزرسانی ICD (طبقه‌بندی بیماری‌ها و نام‌ها)، رایزنی‌هایی را برای جمع آوری نظرات از طیف وسیع کارشناسان، کشورها و عموم مردم برگزار کرد و از آن‌ها دعوت کرد تا پیشنهاداتی را برای نام‌های جدید ارائه کنند. 

سازمان جهانی بهداشت پس از شیوع آبله میمون و افزایش موارد آن در مردادماه این بیماری را به عنوان یک وضعیت اضطراری در جهان اعلام کرد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *