نماینده مردم بجنورد در مجلس: رفتار توام با رافت دستگاه قضا با زندانیان حوادث اخیر به آرامش فضای کشور کمک می‌کند

14:31 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۶۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نماینده مردم بجنورد گفت: دستور اخیر رئیس دستگاه قضا مبنی بر بهره‌گیری از ارفاق‌های قانونی ویژه آزادی زندانیان در پی پیروزی تیم ملی فوتبال جزو ابتکارات مدیریتی وی محسوب می‌شود.

محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به دستور اخیر حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا مبنی بر بهره‌گیری از ارفاق‌های قانونی ویژه آزادی زندانیان در پی پیروزی تیم ملی فوتبال و تاثیری که این اقدام بر فضای وحدت و شادی جامعه می‌گذارد، گفت: این دستور رئیس دستگاه قضا یکی از اقدامات خوب در این ایام خاص کشور بود.

وی در ادامه اضافه کرد: دستور اخیر رئیس دستگاه قضا مبنی بر بهره‌گیری از ارفاق‌های قانونی ویژه آزادی زندانیان در پی پیروزی تیم ملی فوتبال جزو ابتکارات مدیریتی وی محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: دستوری که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به دادگستری‌های کشور برای آزادی زندانیان دادند، اثر بسیار مثبتی در جامعه داشته است.

وحیدی عنوان کرد: این دستور رئیس دستگاه قضا، در جلساتی که با وزیر علوم و خود اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشتیم مطرح و بنا شد با دادستان‌ها صحبت شود تا اگر بخشی از دانشجویان و یا افراد زیر 18 سال در تجمعاتی خارج از مدارس و دانشگاه‌ها دستگیر شده‌اند، اگر واجد شرایط هستند، این آزادی شامل حال آنها نیز شود.

وی با تاکید بر اینکه ورود دادستان‌ها به این موضوع، فضای آرامش در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: شاید بنا به فرموده رهبر انقلاب، برخی از افرادی که در این تجمعات حضور یافته‌اند، غافل و جاهل بودند و جزو اغتشاشگرانی که جان دیگران را به خطر انداخته و یا به تخریب اموال پرداختند، نبودند که رفتار توام با رافت دستگاه قضایی با این افراد، باعث کاهش رفتارهای تنش‌زا در نقاط مختلف کشور می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *