رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اقدامات قوه قضاییه در اشتغال زندانیان/ 123 میلیون درآمد با اشتغال 39 مددجو در کارگاه میناکاری زندان مرکزی یزد حاصل شد

8:04 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۵۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
39 مددجوی زندان مرکزی استان یزد در سال‌جاری با همت دادگستری کل، اداره کل زندان‌های استان و مسئولان زندان مرکزی یزد، پس از حرفه آموزی در گارگاه «مینا کاری روی مس و سفال» به مرحله تولید رسیده و درآمد ۱۲۳ میلیون تومانی کسب کردند.

خبرگزاری میزان – یکی از دلایل بازگشت مجدد افراد آزاد شده به زندان معضل بیکاری بدلیل عدم بهره‌مندی از دانش حرفه‌ای است به همین دلیل حرفه‌آموزی به زندانیان به منظور اشتغال در درون و پس از خروج آنان از زندان در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است.

در همین راستا یکی از اولویت های مهم و مورد توجه سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان در سطح کلان، نیز حمایت از توسعه اشتغال و حرفه آموزی مولد در زندان‌ها در راستای باز اجتماعی شدن زندانیان و حمایت از خانواده آنان است که سازمان، ادارت کل و مسئولان متولی زندان‌ها در سراسر کشور در سال‌های اخیراقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند.

بر همین اساس دادگستری کل و اداره کل زندان‌های استان یزد، در ۷ ماهه سال‌جاری با تشکیل ۴۶ کارگاه آموزشی و تولیدی در زندان‌های استان گام موثری در جهت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان برداشته‌اند، تشکیل کارگاه‌های «خیاطی، چرم‌دوزی، کاربافی، فیروزه کوبی، میناکاری روی مس و سفال و کفشدوزی» در زندان مرکزی یزد نمونه‌ای از کارگاه‌های مستقر در زندانهای استان یزد است.

برگزاری 2 دوره آموزشی فشرده در سال‌جاری

کارگاه «مینا کاری روی مس و سفال» از جمله کارگاه‌های تشکیل شده در زندان مرکزی یزد است که از ابتدای سال تاکنون 2 دوره آموزشی فشرده در این کارگاه برای زندانیان علاقه‌مند برگزار شده است، در این گزارش شرحی از نحوه آموزش، میزان اشتغال و کسب درآمد زندانیان مشغول در این کارگاه گنجانده شده است.

دریافت مدرک پایان دوره از سازمان فنی و حرفه‌ای

در هر دوره آموزشی ۱۵ الی ۲۰ مددجو در گارگاه «مینا کاری روی مس و سفال»ابتدا تحت نظر مربیان و استادان تایید شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ایی آموزش‌های لازم را دیده و برای گرفتن مدرک معتبر به اداره فنی و حرفه ای یزد معرفی می شوند.

آموزش و امتحان پایان دوره رایگان

از ابتدای سال تاکنون 39 زندانی در گارگاه‌ «مینا کاری روی مس و سفال» آموزش دیده و به ترتیب برای گرفتن مدرک معتبر به اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد معرفی شده یا خواهند ‌شد و نکته حائز اهمیت این است که مواد اولیه مورد نیاز برای آموزش و تولید در این کارگاه مانند سایر گارگاه‌های آموزشی مستقر در زندان‎‌های استان با رایزنی دادگستری کل و مسئولان اداره زندان‌های استان توسط خیران یزدی تهیه می‌شود و علاوه بر این آموزش و شرکت در امتحانات فنی و حرفه ای جهت دریافت مدرک معتبر پایان دوره نیز در پی انعقاد تفاهم نامه ایی با فنی و حرفه‌ای استان برای مددجویان به صورت کاملا رایگان و در محل زندان برگزار می‌شود.

درآمد ۱۲۳ میلیونی مدجویان در 8 ماه

محصولات تولیدی مددجویان در گارگاه «مینا کاری روی مس و سفال» زندان مرکزی یزد توسط سازمان حمایت از زندانیان و یا تشکیل نمایشگاه در درون و بیرون زندان عرضه و بفروش رسیده و درآمد حاصل از آن مستقیما به حساب زندانیان واریز می‌شود و از ابتدای سال تاکنون درآمد حاصله از تولیدات میناکاری مددجویان در این کارگاه 123میلیون تومان بوده است.‌

بیشتر بخوانید:

دستگاه قضا مولد اشتغال/ برای ۲۰۸ مددجو در کارگاه معرق چوب و فلز زندان مرکزی یزد موجبات اشتغال فراهم شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اشتغال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *