سخنگوی دولت: باید برای تأمین‌کنندگان بمب‌های شیمیایی استفاده‌شده در جنگ تحمیلی کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود

12:15 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۲۵۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت گفت: زنان، کودکان و شهروندان اهل سنت و کرد ساکن سردشت و سایر شهرهای کشور گواه روشن و زنده از وضعیت ضدحقوق بشری و اقدامات ضد زنان و کودکان رژیم نژادپرست آلمان بر ملت ایران هستند.

خبرگزاری میزان - علی بهادری جهرمی امروز سه شنبه در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به میزان گفت: کشور آلمان به عنوان یکی از بانیان این قطعنامه، در فجایع ضد انسانی و اقدامات ضد حقوق بشری ید طولانی دارد.

سخنگوی دولت ادامه داد: زنان، کودکان و شهروندان اهل سنت و کرد ساکن سردشت و سایر شهرهای کشور گواه روشن و زنده به وضعیت ضدحقوق بشری و اقدامات ضد زنان و کودکان رژیم نژادپرست آلمان بر ملت ایران هستند.

بهادری‌جهرمی ضمن نمایش تصاویر جنایات آلمان در ایران، ادامه داد: حال انتظار می‌رود مقاماتی که این صحنه‌ها را ایجاد کردند پاسخگوی بیش از ۶ هزار بمب شیمیایی باشند که در بیش از ۲۴۰ نوبت بر سر مردم کشورمان فرو ریخته شد.

وی گفت: این نهاد‌های مدعی حقوق بشر بهتر است بعد از گذشت ۳۰ سال از این فجایع دلخراش و غیرقابل باور کمیته‌های حقیقت‌یابی برای شناسایی عاملان و مدافعان بمب‌های شیمیایی تشکیل دهند و مقامات اجرایی این رژیم های نژادپرست همچنین به جبران آنچه در گذشته انجام دادند برآیند.

سخنگوی دولت تأکید کرد: اگر بنایی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب باشد باید برای حامیان و تأمین‌کنندگان این بمب‌های شیمیایی باشد؛ که بیش از ۶۷ هزار نفر را جانباز شیمیایی کرده که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از اینها زنان و کودکانی بودند که این کشور‌ها امروز مدعی حمایت از حقوق آنها هستند.

بهادری‌جهرمی گفت: اگر بنایی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب باشد باید برای کشور‌های حامی تروریسم رسانه‌های و بررسی اظهارات دروغین و غیرمستند برخی نهاد‌های غربی تشکیل شود. متأسفانه برخی از این نهادها از مسیر اصلی خود خارج شدند و به نهاد‌های سیاسی تبدیل شدند که انتظار می‌رود این نهادها به راه خود برگردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *