رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسئولان قضایی آذربایجان غربی از زندان خوی بازدید کردند/ آزادی 202 محکوم جرایم غیرعمد

12:13 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۲۴۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به آزادی 202 زندانی جرایم غیر عمد مالی در سال‎جاری، گفت: پس از پیروزی غرور آفرین ملی پوشان تیم ملی فوتبال ایران، ریاست قوه قضاییه دستوری را در جهت بررسی پرونده‌های دستگیر شدگان حوادث اخیر صادر کرد که پس از بررسی و در قدم اول 20 نفر از آنان از زندان های استان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان - عصر روز دوشنبه ۷ آذر ماه ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی و همراه با معاونان خود در چهارمین برنامه سفر کاری از زندان خوی بازدید کردند.

ناصرعتباتی و همراهان با حضور در بندهای زندان خوی ضمن بررسی وضعیت زندان با زندانیان دیدار کرده و ضمن رسیدگی به مشکلات آنها درمورد هر یک دستورات لازم را صادر کردند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در مراسم تجلیل از یکی از خانواده‌های معظم شهدای شهرستان خوی که زمینه آزادی 5 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم کرده بود شرکت و در خصوص این امر خداپسندانه اظهارکرد: خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران نماد فداکاری و گذشت هستند و توسعه فرهنگ ایثارگری و تعمیق آن در جامعه بسیار مهم است.

وی با اشاره به آزادی ۲۰۲ زندانی جرایم غیر عمد و مالی زندان خوی در ۸ ماهه اول سال جاری با کمک خیران تصریح کرد: در ۸ ماهه اول سال، ۲۰۲ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد زندان خوی با کمک خیران و پشتیبانی های مردم فهیم، آگاه و متعهد شهرستان آزاد شده اند که این نشان از نگاه دلسوزانه و درک درست این مردم شریف به امر زندان و زندانیان دارد.

عتباتی در ادامه به دستور اخیر رئیس قوه قضاییه در خصوص بررسی پرونده‌های دستگیر شدگان حوادث اخیر نیز پرداخت و بیان کرد: بعد از پیروزی غرور آفرین ملی پوشان تیم ملی فوتبال ایران، ریاست قوه قضاییه دستوری را در جهت بررسی پرونده‌های دستگیر شدگان حوادث اخیر صادر کرد که در این زمینه کارگروهی با محوریت مجموعه قضایی استان با ورود دادستانها و مجموعه زندان و عوامل و دست اندرکاران مرتبط تشکیل و تک تک پرونده های افرادی که بر اثر غلبه هیجانات در این حوادث شرکت داشتند و فاقد سابقه کیفری بوده و ندامت و پشیمانی آنان برای همکاران قضایی ما محرز شد در حال بررسی است و در قدم اول 20 نفر از آنان از زندان های استان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تاکیدکرد: آن دسته از افرادی که امنیت مردم را سلب کرده و با حمله به اماکن عمومی و خصوصی و غارت اموال مردم موجب تخریب شده اند و علاوه بر این با حمله به مامورین حافظ امنیت باعث جراحت، مصدومیت و شهادت آنها نیزشده‌اند از این دستور مستثنی هستند.

عتباتی و مجیدی همچنین در بند نسوان زندان خوی نیز حاضر و با تعدادی از مددجویان خانم دیدار و با رسیدگی به درخواست‌های آنان، دستورات لازم را صادر کردند و پس از 3 ساعت این بازدید به پایان رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *