طرح آبرسانی به سنندج افتتاح می‌شود/ تصویب لایحه 2فوریتی کمک به ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در هیئت دولت

12:11 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۲۱۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت از افتتاح و بهره‌برداری از طرح آبرسانی به سنندج در اواخر هفته جاری خبر داد و گفت: این مهم مطالبه مردم استان طی سالهای گذشته بوده است.

خبرگزاری میزان - علی بهادری‌ جهرمی امروز در یک نشست خبری با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیجیان با فعالیت جهادی در مناطق مختلف همیشه پیشگام خدمت رسانی به ملت ایران بودند.

سخنگوی دولت ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و تقدیر از تلاش پرستاران کشورمان گفت: امشب سومین بازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ را خواهیم داشت و امیدواریم شاهد موفقیت تیم ملی کشورمان در این دور از مسابقات باشیم.

بهادری‌ جهرمی با اشاره به مصوبات هیئت دولت در هفته اخیر اظهار داشت: لایحه ۲ فوریتی ساماندهی تجارت مرزی و کمک به ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد. لایحه پیشنهادی تقریبا شامل همه استان‌های مرزنشین که فعالیت ته لنجی، کولبری و موارد مشابه دارند می‌شود.

سخنگوی دولت از افتتاح و بهره‌برداری از طرح آبرسانی به سنندج در اواخر هفته جاری خبر داد و گفت: این مهم مطالبه مردم این استان طی سالهای گذشته بود و افزایش کیفیت آب شرب منطقه از نکات مهم این طرح است.

وی از موافقت دولت با افزایش یارانه های پرداختی به مراکز نگهداری معلولان خبر داد و گفت: به این ترتیب کمک هزینه دولت به مراکز روزانه ۵۰ درصد و مراکز شبانه ۳۵ درصد خواهد بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر سامان‌دهی انبارهای تملیکی ادامه داد: دولت ۲ محور اصلاح قوانین و لایحه با قید دو فوریت مبنی بر تسهیل سامان‌دهی فرآیندهای این حوزه را در دستورکار قرار داد و ما هم‌چنان منتظر اقدام مجلس در این حوزه هستیم.

بهادری‌جهرمی افزود: همچنین سال گذشته انبارهای ۱۴ استان در کشور به مساحت ۱۲ هزار مترمربع توسعه و تجهیز شد. در سال جاری نیز بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان از کالاهای انبار تملیکی تعیین تکلیف شد که نشان از رشد آن دارد.

وی ضمن اشاره به پرداخت پاداش ملی پوشان در جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ گفت: مهمترین پاداش شادی ملت ایران است. درباره پاداش نقدی بخشی پرداخت شده و در صورت صعود و برد تیم ملی، پاداش‌هایی مقرر شده که پرداخت خواهد شد. دولت تمام‌قد در کنار تیم ملی بوده و خواهد بود.

سخنگوی دولت ضمن اشاره به قانون هوای پاک بیان کرد: در این دولت در قانون بودجه ۱۴۰۱ ردیف بودجه مستقل برای این مهم در نظر گرفته شد. طرح‌های متعدد نیز در دستگاههای مختلف به بهره‌برداری رسید. افزایش کیفیت بنزین نیز در دستورکار قرار دارد.

بهادری‌جهرمی با اشاره به اقدام دولت در مقابله با رسانه‌های خارج نشین گفت: با توجه به عملکرد روشن برخی رسانه‌های تروریستی که در مسیر اقدامات شبه تروریستی پیش می‌روند از طرف دولت به عنوان مجموعه تروریستی شناخته شدند. متولی این امر مجموعه های امنیتی است که کار را پیگیری می‌کند. ‌اقدامات اولیه انجام شده و مدارک جمع آوری شده است.

وی با اشاره به  تعطیلی روز چهارشنبه در صورت صعود تیم ملی فوتبال به مرحله حذفی جام جهانی قطر 2022 گفت: امیدوارم شاهد بازی خوب ملی پوشان کشورمان باشیم و همه شیرینی خوبی دریافت کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به قانون روی زمین مانده تعرفه‌گذاری پرستاران نیز گفت: در یک‌سالگی دولت سیزدهم و آستانه روز پرستار این خبر خوش را می‌دهم که این قانون لباس عمل می‌پوشد و اجرای آن آغاز شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *