رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

2هزار و 479 زندانی استان فارس به کمیسیون عفو مرکز معرفی شدند

10:43 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۳۹۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های فارس گفت: تعداد 2 هزار و 479 زندانی واجد شرایط عفو در استان شناسایی و پرونده آنان برای بررسی به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه کشور ارسال شد. 

خبرگزاری میزان- اسحاق ابراهیمی گفت: در راستای سیاست های کلان قوه قضاییه و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندانیان، تعداد 2 هزار و 479 زندانی واجد شرایط عفو در استان فارس شناسایی و پرونده آنان برای بررسی به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه کشور ارسال شد. 

مدیرکل زندان های فارس افزود: پیرو بازدید مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضاییه از زندان های استان و شناسایی زندانیان مشمول عفو، پرونده زندانیان واجد شرایط توسط کارشناسان اجرای احکام و مددکاران بررسی و درخواست پیشنهاد عفو آنان به کمیسیون عفو مرکزی ارسال شد.

وی یادآور شد: رئیس کل دادگستری استان فارس نیز به همین منظور از تلاش های بی شائبه تعدادی از کارکنان زندان های استان فارس که در بررسی پرونده زندانیان نقش داشته اند با اهدا لوح سپاس قدردانی کرد و لوح سپاس این کارکنان توسط اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس به آنان اهدا شد.

حسین احسانی مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضائیه و معاون وی از زندان های شیراز، مرودشت، فسا و جهرم بازدید و از نزدیک وضعیت زندان ها و زندانیان را بررسی و پرونده زندانیان واجد شرایط عفو را بررسی کردند.

اشتغال‌وحرفه‌آموزی یکی از اولویت‌2های مهم سازمان زندان‌ها است

اسحاق ابراهیمی با حضور رئیس اداره حفاظت اطلاعات زندان ها، رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات زندان‌های فارس و فرمانده یگان حفاظت زندان های فارس به منظور نظارت و بررسی فرایندها و اولویت‌های سازمان زندان ها و اقدامات تاًمینی و تربیتی از زندان فسا بازدید کردند.

مدیرکل زندان‌های فارس در بازدید از پروژه های در حال ساخت تاًکید کرد: در ساخت و سازها، رعایت اصول فنی و مهندسی مدنظر قرار گیرد و در خصوص ادامه و تکمیل ساخت و ساز ها نکات فنی و کارشناسی مورد توجه باشد.

وی همچنین درخصوص تسریع در ساخت و تکمیل کارگاه اشتغال زندانیان تأکید کرد و گفت: اشتغال و حرفه آموزی یکی از اولویت های مهم سازمان زندان ها است و راه اندازی فضای کارگاهی مناسب برای زندانیان در این زندان یکی از اولویت های مهم در استان است و بنیاد تعاون زندانیان استان باید نسبت به تجهیز و تکمیل این کارگاه با سرعت بیشتری اقدام کند و از ظرفیت بخش خصوصی برای اشتغالزایی زندانیان استفاده شود.

مدیرکل زندان های فارس همچنین با حضور در اندرزگاه ها، با زندانیان به صورت چهره به چهره ملاقات و مشکلات و تقاضاهای آنان را مورد بررسی قرار داد و درخصوص محکومین مالی گفت: زندانیان مالی مشمول مساعدت ستاد دیه با تشکیل پرونده مقدماتی به این مرکز معرفی شوند.

ابراهیمی در ادامه با حضور درجمع کارکنان، ضمن بررسی مشکلات آنان، نسبت به رفع محدودیت‌ها دستور لازم را صادر و رهنمودهای لازم درخصوص شغل زندانبانی ارائه کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *