سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ در اصفهان برگزار می‌شود

15:14 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۲۹۹۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان از برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ با هدف حمایت از فیلم‌سازان استان‌ها خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی حوزه هنری؛ نرگس رجایی، مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ بعد از سه سال تعطیلی به علت شیوع کرونا، اسفندماه امسال از سوی حوزه هنری اصفهان در سه قالب فیلم مستند، داستانی و پویانمایی و بخش ویژه کودک و نوجوان با رویکرد «ایران عزیز»، تمرکز بر استان‌ها و حمایت از فیلم‌‎سازان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از ۱۳ دوره برگزاری این جشنواره در تهران و تمرکز بر هنرمندان تهرانی، خوشبختانه این دوره با رویکرد استانی و توجه به هنرمندان استان‌ها برگزار می‌شود و قرار است ۱۵ طرح فاخر در کل کشور با حمایت حوزه هنری برگزیده شده و محور تولید اثر قرار گیرد.

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: حوزه هنری در نظر دارد در جریان جشنواره فیلم ۱۰۰، تعداد ۱۰۰ فیلم را نیز به‌صورت مشروط تولید کند، به این معنا که بخشی از هزینه ساخت فیلم پرداخت و بعد از شرکت فیلم در جشنواره، موفقیت و کسب جایزه، کل هزینه به فیلم‌ساز پرداخت شود.

وی گفت: حوزه هنری اصفهان نیز در همین زمینه با فیلم‌‎سازان ارتباط برقرار کرده و از آنها برای تولید فیلم دعوت کرده است. همچنین کارگاه دو روزه فیلم کوتاه صدثانیه‌ای با حضور محمدرضا خردمندان، کارگردان و از اساتید تولید فیلم صدثانیه‌ای، روزهای چهارشنبه و پنج‎شنبه، ۹ و ۱۰ آذرماه با هدف بررسی ایده‌های فیلم‌سازان و استخراج سه طرح برای حمایت و تولید فیلم برگزار می‌شود.

رجایی با بیان اینکه هدف کلی این برنامه، کشف استعداد فیلم‌سازی در استان است، بیان کرد: ما در پی شناسایی و حمایت از جوانان و نوجوانانی هستیم که در مدت کرونا به چرخه فیلم‌سازی استان اضافه شده‌‎اند. به همین دلیل، محدودیتی برای شرکت در کارگاه و جشنواره وجود ندارد و ملاک فقط تجربه کاری آنهاست. به همین دلیل، تاکنون از ۱۸ تا ۴۰ سال در این کارگاه ثبت‌‎‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جشنواره با هدف ترغیب فیلم‌سازان به ساخت فیلم و خروج از سکون و خمودگی شکل گرفته و به علت کرونا جوایز بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر، ۱۵ نفر ثبت‌‎نام کرده‌‎اند و ثبت‌‎نام تا فردا، هشتم آذرماه ادامه خواهد داشت، اگرچه به دنبال برگزاری کارگاه با تعداد زیاد نیستیم تا از کیفیت آن کاسته نشود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *