دادستان جدید چالدران معرفی شد

13:09 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۲۶۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیین تکریم و معارفه دادستان چالدران با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، مجیدی دادستان مرکز استان، جمعی از معاونین قضایی، اعضای شورای تامین و اداری شهرستان و مسئولین اجرایی، نظامی و انتظامی چالدران برگزار شد.

خبرگزاری میزان - آیین تکریم و معارفه دادستان چالدران با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، مجیدی دادستان مرکز استان، جمعی از معاونین قضایی، اعضای شورای تامین و اداری شهرستان و مسئولین اجرایی، نظامی و انتظامی چالدران برگزار شد.

ناصر عتباتی در این مراسم با بزرگداشت روز دریا دلان نیروی دریایی ارتش و سپاه و گرامی داشت یاد خاطره شهدای انقلاب و مدافعان امنیت بیان کرد: دادستانی عرصه مهم و خطیری است و مقامی تاثیر گذار در تشکیلات قضایی است.

عتباتی ادامه داد: دادستان وکیل جامعه و عامه مردم و مدعی العموم است و این خصلت دادستان یک حس آرامش و امنیت را برای مردم ایجاد می کند، به شرطی که از ظرفیت قانونی دادستانی به خوبی استفاده کند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه اظهارکرد: کار در سنگر قضاوت و اجرای عدالت و دادستانی بهترین فرصت خدمت برای مردم، خصوصاً در این منطقه کم برخوردار با مردمانی نجیب، تلاشگر و انقلابی است.

وی با اشاره به مبسوط الید بودن دادستان گفت: دادستان مبسوط الید است،در برخوردهای کیفری با افرادی که ایجاد ناامنی می کنند، مبسوط الید است در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و شناسایی کانون های وقوع جرم و می بایست با همکاری سایر نهادها آسیب‌های حوزه قضایی تحت امر خود را شناسایی و برای پیشگیری از جرایم و تخلفات ارائه راهکار کند.

وی ادامه داد: دادستان باید در راستای صیانت از حقوق عامه و حقوق بیت المال به عنوان مدعی‌العموم ورود کند و اجازه تضییع این حقوق را ندهد و می بایست از کار آفرینی و تولید با حمایت های قضایی و همکاری مسئولان اجرایی کمک کند. دادستان می بایست بر حسن اجرای امور و اجرای درست قوانین نظارت داشته باشد و با مدیرانی که در خدمت به مردم ترک فعل می کنند و وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهند برخورد کند.

عتباتی در پایان بیان کرد: در حال حاضر دادگستری و دادستانی چالدران از نظر نیرو و امکانات وضعیت مناسبی دارد و انتظار است کارکنان آنها با انسجام، صمیمیت و همدلی با محوریت رئیس دادگستری و کمک امام جمعه و فرماندار این شهرستان، با یک روحیه و تفکر بسیجی در جهت ارائه خدمات صادقانه، بی منت و بی هزینه برای مردم شریف چالدران تلاش کنند.

در ابتدای مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی فرد رئیس دادگستری چالدران ضمن خوشامدگویی به مدعوین گزارشی از وضعیت قضایی شهرستان ارائه کرد و پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده امام جمعه شهرستان و عبداله نژاد فرماندار چالدران با اشاره به جایگاه قضاء و قاضی از اقدامات دادستان سابق تقدیر و برای دادستان جدید آرزوی موفقیت کردند.

در پایان مراسم نیز زکی گرمی دادستان جدید چالدران به بیان برنامه‌های خود در مسند دادستانی این شهرستان پرداخت.لازم به ذکر است در این مراسم با اهدای لوح تقدیر توسط عتباتی از تلاشهای واحدی فرد دادستان سابق حوزه قضایی چالدران تقدیر و با تقدیم حکم بهزاد زکی گرمی وی به عنوان دادستان جدید چالدران معرفی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *