رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بابایی: دستوررئیس قوه قضاییه مبنی بر اعمال ارفاقات قانونی برای زندانیان حاکی ازنگاه و رویکرد حمایتگرانه به مردم است

9:07 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۲۰۳۳
بابایی در ادامه  اقدام اخیر رئیس قوه قضاییه و دستور ایشان  مبنی بر اعمال ارفاقات قانونی برای زندانیان و دستگیر شدگان واجد شرایط در اغتششاش های اخیر به دلیل پیروزی تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی، را حاکی ازنگاه و رویکرد حمایتگرانه رئیس دستگاه قضا به مردم به عنوان "عائله خداوند" دانست.

خبرگزاری میزان -  حسن بابایی دکترای جامعه شناسی و حقوق بین الملل در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری میزان قرار داد، نوشت: پیامبر (ص) می فرمایند: «مردم عائله خدا هستند، پس محبوبترین کس نزد خدا، آن است که به عائله او سود رساند و خانواده ای را خوشحال نماید.»در هفته های اخیر رسانه های معاند سهم غیر قابل انکاری در سیاه نمایی رخدادهای اخیر داشته اند. مدیران رسانه های غربی و دشمنان خوب می دانند که این سیاه نمایی ها، با ایجاد خلا ادراکی در مخاطبان بروز کدورت های اجتماعی و دوری مردم و مسئولان را نشانه خواهد گرفت. لذا همواره تلاش کرده اند تا با تزریق نا امیدی و ارایه  اخبار کذب به مخاطبان خود موجبات از بین رفتن نشاط اجتماعی در جامعه را فراهم کنند و در این راه از هیچ چیز دریغ نداشته اند.

جریانی که در شبکه های مجازی، علیه تیم ملی فوتبال ایران در بازی های جام جهان پی ریزی کرده اند گواهی بر برنامه ریزی های پر دامنه آن ها با هدف تضعیف سرمایه های اجتماعی است.

بابایی در ادامه اقدام اخیر رئیس قوه قضاییه و دستور ایشان  مبنی بر اعمال ارفاقات قانونی برای زندانیان و دستگیر شدگان واجد شرایط در اغتششاش های اخیر به دلیل پیروزی تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی، را حاکی ازنگاه و رویکرد حمایتگرانه رئیس دستگاه قضا به مردم به عنوان "عائله خداوند" دانست.

برخی از متخصصان جامعه شناسی و ارتباطات معتقدند، پیام ها و تصاویری که از رسانه ها منتشر می شود را برای افرادی که از سواد رسانه ای کافی برخوردار نیستند به مثابه "گلوله" تلقی می کنند که افکار و ارزش های ذهنی مخاطبان را نشانه گرفته است. آنچه که به ویژه در هفته های اخیر شاهد آن بودیم، بمب باران جوانان و شهروندان ایرانی توسط رسانه های غربی بود و همانطور که در یادداشت های قبلی به آن اشاره شد، «اغتشاش های اینترنتی و رسانه ای» همچنین  «جو ناامیدی در شبکه های اجتماعی وفضای مجازی » در دستورکار آن ها قرار گرفت که متاسفانه این امر گمراهی و حضور برخی جوانان را در  پروژه اغتشاش ها به همراه داشت.

این رویکرد متعالی ریاست قوه قضاییه، موجب شده است تا همکاران قضایی ضمن بررسی دقیق پرونده متهمان،استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

حسن بابایی_دکترای جامعه شناسی و حقوق بین الملل

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *