رئیس سازمان بازرسی کل کشور: روحیه مردمی، ولایی و خلوص نیت راز ماندگاری بسیج است

17:48 - 06 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۱۵۲۹
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، راز ماندگاری بسیج را مردمی بودن، ولایی بودن و خلوص نیت این نهاد دانست و تاکید کرد: بسیج از دل مردم برخاسته و نیاز جامعه را به خوبی تشخیص می‌دهد.

خبرگزاری میزان - ذبیح الله خدائیان در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در سازمان بازرسی با تاکید بر اینکه بسیج از یادگارهای ارزشمند و ماندگار حضرت امام(ره) است، اظهار کرد: هر چه بیشتر از عمر این نهاد می شود در جهان اسلام وجود و حضور این نهاد مقدس بیشتر  از قبل احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه هر روز بیشتر با آثار پر خیر و برکت این نهاد آشنا و روبه رو می شویم، گفت: دشمن در وقایع اخیر با استفاده از امپراطوری رسانه ای خود مستقیم دستور می داد که بسیج هدف قرار گیرد که این امر نشان‌دهنده جایگاه و نقش مهم این نهاد در جهان اسلام است.

خدائیان در بخش دیگری از سخنان خود برخی از دلایل ماندگاری بسیج را تبیین کرد و یکی از ویژگی های مهم این نهاد را مردمی بودن آن دانست.

وی با اشاره به اینکه بسیج به یک قشر خاص اختصاص ندارد، بیان کرد: بسیج از دل مردم برخاسته و  بر این اساس نیازهای جامعه را به خوبی تشخیص می دهد چراکه سختی های قشر مستضعف جامعه را لمس کرده و هر دولتی در نظام جمهوری اسلامی با هر گرایشی به بسیج احساس نیاز می کند و در هر شرایطی بسیج به دولتها کمک می کند.

خدائیان ادامه داد: ارتزاق بسیج از خود مردم است چون از دل مردم است، مانند نهاد روحانیت در جهان اسلام که راز ماندگاری روحانیت هم به خاطر مردمی بودن است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خلوص نیت بسیج به عنوان یک نهاد مکتبی را از دیگر رازهای ماندگاری این مجموعه دانست و بیان کرد: آن کارگر، کشاورز و روستایی که دارای تفکر بسیجی است به خاطر پست، مقام و رسیدن به نان و نوایی در جامعه بسیج حضور پیدا نمی کند بلکه نیتش خدایی است همانگونه که حضرت امام(ره) می فرمایند «بسیج لشکر مخلص خداست » به همین علت است اگر نیت خدایی نبود امکان نداشت تا الان ادامه داشته باشد چون حرکت خدایی است خداوند به آن بصیرت می دهد.

وی با بیان اینکه بسیج از زمان تشکیل تاکنون انحرافی نداشته است، گفت: این نهاد مقدس در  تمامی ادوار از جمله دفاع از حرم، فتنه اخیر و … در میان بوده و هست و راه را اشتباه نرفته چون خلوص نیت دارد و دارای بصیرت بوده و زمان شناس و امام شناس است. بسج پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت می کند، مسیر را خوب تشخیص می دهد بر این اساس است که دشمن بسیج را مورد هدف قرار داده است.

خدائیان با تاکید بر اینکه بسیج‌ همواره نقشه های دشمن را بهم زده است، گفت: دشمن برای لطمه زدن به انقلاب اسلامی نقشه‌ها کشیده بود و داعش را برای اجرای برنامه های از پیش طراحی شده انتخاب و راهی منطقه کرده بود تا به دست مسلمان نماها به ایران اسلامی لطمه بزند اما ملت ایران با پشتوانه بسیج نه تنها داعش را نابود کرد بلکه تفکر بسیجی در اقشار مختلف مردم لبنان، سوریه، عراق ، یمن و سایر کشورهای اسلامی ایجاد و ماندگار شده و امکان حذف آن وجود ندارد، لذا دشمن از این تفکر کینه دارد و آن‌ها را نشانه گرفته است ولی به لطف خدای متعال و به پشتوانه مردم تیرهای دشمنان و فتنه گران به سوی خودشان برگشت خورده است.

رئیس سازمان بازرسی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین دستاوردهای کشور در حوزه های مختلف تاکید کرد و افزود: باید دستاوردهای مهم کشور در حوزه های پزشکی، هسته ای و… که محصول اعتماد به نفس ماست  برای مردم تبیین شود چراکه دشمن نقاط ضعف را پررنگ می کند و ماهم پیشرفت ها را برای مردم به خوبی تبیین نکرده ایم.

وی یکی از راهکارهای اساسی برای دور شدن از آسیب ها را حاکم شدن تفکر بسیجی در تمام ابعاد زندگی دانست و گفت: اگر این امر محقق شود و تفکر بسیجی در زندگی مان حاکم شود از آسیبها دور خواهیم ماند.

بنابراین گزارش، حسین اکبری، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه «امروز بسیج به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مطرح است» افزود: حضور بسیج تمام معادلات را به چالش کشیده و توانست معادله نابرابر یک جنگ جهانی را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: در میدان جنگ ایران و عراق، بلوک شرق و بلوک غرب علیه ایران متحد شده بودند و همه دنیا طرف صدام بودند و طرف ایران فرهنگ و اندیشه بسیجی بود که توانست این معادله را برهم بزند.

وی با بیان اینکه «بسیج تبلور اراده یک ملت است که تاریخ اسلام را از ابتدا تا به امروز را تغییر داده است» تصریح کرد: بسیجی یک شغل نیست بلکه یک اندیشه و گفتمان است. چرا که بسیجی به لحاظ اداری و استخدامی موظف به انجام وظیفه ای نیست ولی وقتی وارد میدان می شود یک انرژی و فضای معنوی به سایر نیروها تزریق می کند و نهایتا عامل پیروزی است.

اکبری ادامه داد: بسیج تبلوری از اقتدار امتی است که دارای سه ویژگی امام شناسی، دشمن شناسی و زمان شناسی باشد.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به انتقال فرهنگ بسیجی از ایران به ملت های مستضعف دنیا گفت: بسیج به ملت های مستضعف دنیا این الگو را ارائه داد که اگر به اراده مردم خود تکیه کنند می توانند مقابل استکبار بایستند و امروز شاهدیم که محور مقاومت تا مرزهای آمریکا هم رفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *