134 نفر با استفاده از عفو در سال جاری از زندان های استان کرمان آزاد شدند

16:03 - 06 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۱۳۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: در سال جاری 583 نفر با استفاده از آزادی مشروط، 572 نفر با استفاده از تعلیق مجازات، 596 نفر با گذشت شاکی، 618 نفر با مرخصی منجر به آزادی و 134 نفر با استفاده از عفو از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست کاهش جمعیت کیفری زندان ها اظهار کرد: بازدید روسای حوزه های قضایی، دادستان ها، دادیاران و قضات از زندان ها در کاهش جمعیت کیفری زندانها بسیار موثر است و در این بازدیدها باید ظرفیت های قانونی موجود برای کمک به زندانیان به کار گرفته شود.

وی بر بررسی دقیق و هدفمند وضعیت زندانیان تاکید کرد و افزود: باید آزادی زندانیان و ارائه ارفاقات قانونی به مدددجویان به نحوی مدیریت شوند که امنیت جامعه دچار خدشه نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر افزایش میزان دادرسی های الکترونیک نیز تاکید کرد و گفت: نظارت بر قرارهای تامین، توسعه استفاده از پابندهای الکترونیک و نیز باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که پرونده اعسار زندانیان باید خارج از نوبت رسیدگی شود، گفت: کمیته پایش زندانیان مجدد در استان راه اندازی شود و بازخوانی پرونده زندانیان انجام شود و افرادی که براساس قانون امکان استفاده ازارفاقات قانونی را دارند، از این تسهیلات ارفاقی بهره مند شوند.

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز گفت: برنامه بازدید از زندان ها تا پایان سال جاری تدوین و به دادستان ها و روسای بخش ها ابلاغ شده است.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان نیز ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در راستای بازدید از زندان های استان، تاکید کرد: کاهش جمعیت کیفری در استان کرمان با جدیت دنبال می شود.

رضا طالبی زاده با اشاره به سهم بالای زندانیان مربوط به مواد مخدر در زندان های استان کرمان، اظهارداشت: باید برنامه ریزی های لازم برای مدیریت زندانیان این حوزه انجام شود.

وی تصریح کرد: انتظار می رود که در دادسراها و دادگاه های انقلاب درراستای مجازات جایگزین حبس در حوزه مواد مخدر توجه ویژه ای صورت گیرد و با استفاده از قرارهای کفالت و وثیقه جلوی ورودی مددجویان به زندانها گرفته شود.

طالبی زاده بر افزایش استفاده از پابند الکترونیک نیز تاکید کرد و گفت: کم بودن محدوده مراقبتی، عدم استقبال محکومین و مواردی ا این دست موجب عدم بهره گیری مناسب از ظرفیت های این حوزه شده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که 819 زندانی غیربومی در زندان های استان کرمان حضور دارند، گفت: تعداد زندانیان واجد شرایط آزادی مشروط در استان کرمان 195 نفر است.

سید مجتبی حسینی وی با اشاره به اینکه در سال جاری روزانه 62 نفر به زندان های استان کرمان وارد شده اند، اظهارکرد: در سال جاری 583 نفر با استفاده از آزادی مشروط، 572 نفر با استفاده از تعلیق مجازات، 596 نفر با گذشت شاکی، 618 نفر با مرخصی منجر به آزادی و 134 نفر با استفاده از عفو از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

وی بیان کرد: در 8 ماهه سال جاری یک هزار و 876 بازدید مقامات قضایی از زندان های استان کرمان را داشته ایم.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان یادآور شد: میانگین دادرسی الکترونیک و اعزام زندان به مراجع قضایی 84 درصد است و در شهرستان های بافت، کرمان و بم بیش از 90 درصد اعزام های به مراجع قضایی به صورت الکترونیک انجام می شود.

وی یادآور شد: در شهرستان منوجان 100 درصد اعزام ها به مراجع قضایی به صورت الکترونیک انجام می شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *