رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری مازندران: اموال توقیفی باید در نهایت امانتداری نگهداری شود

9:34 - 06 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۰۵۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه همه کسانی‌که در بحث مبارزه با مواد مخدر دخیل هستند امین مردم و نظام محسوب می‌شوند، گفت: آنها باید تمام تلاش خود را در حفظ امانت به کار ببرند و اموال توقیف شده را در نهایت امانتداری حفظ کنند.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران گفت:همه کسانی که به نوعی در بحث مبارزه با مواد مخدر دخیل هستند امین مردم ونظام محسوب می شوند و در مقام امین بودن باید تمام سعی خود را درحفظ امانت به کار ببرند و اموالی که از متهمان مواد مخدر کشف و توقیف می شود در نهایت امانت داری حفظ و نگهداری شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: خیانت در امانت جرم است و مجازات قانونی برای آن تعیین شده است و باید اموال توقیفی به بهترین شکل دربهترین مکان نگهداری شود و همچنین طی جدول زمانبندی شده باید تکلیف تمامی خودروها و اموال منقول مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث شناسایی کامل اموال متهمان مواد مخدر بسیار مهم است و بانک ها ونهادهای اطلاعاتی می توانند کمک شایانی داشته باشند اگر در این بخش، اقدامات قوی و درستی انجام شود، متخلفان نمی توانند حاشیه امنی برای خود داشته باشند و شاهد کاهش عرضه وقاچاق مواد مخدر خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین به اهمیت اجرای احکام صادره برای متهمان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: زمانی که احکام، در زمان مناسب صادر و بازدارندگی لازم را داشته باشد و به موقع نیز اجرا شود، استان برای متخلفان و تبهکاران ناامن می شود و مردم احساس امنیت و سلامت روانی بیشتری خواهند داشت.

در این نشست هریک ازاعضا به بیان نظرات، انتقادات و راهکارهای خود در خصوص ساماندهی خودروهای توقیفی و همچنین دستورالعمل آیین نامه شناسائی اموال قاچاقچیان پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *