تاکید رئیس کل دادگستری استان البرز بر حفظ اقتدار نیروهای مسلح

13:43 - 05 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۹۶۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که تضعیف اقتدار و جایگاه نیروهای مسلح در عملکرد آن ها موثر است.

خبرگزاری میزان - در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مسئولان قضایی، نظامی و انتظامی استان برگزار شد از زحمات فرج الله افشار تقدیر و به جای وی ایرج عباسی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز معرفی شد.

در این مراسم حسین فاضلی هریکندی ضمن تبریک هفته بسیج و گرامی داشت شهدای امنیت در ادامه به اهمیت و کارکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح پرداخت و گفت: وظایف، تکالیف و مسئولیت های متعددی بر عهده این نهاد گذاشته شده است ولی نمی توان در بررسی این جایگاه، به نقش و اهمیت نیروهای مسلح بی توجه بود.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: تنوع ماموریت ها، نوع اختیارات قانونی، اقتداری که به موجب قانون نیروهای مسلح اعم از نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، و امنیتی دارند جایگاه ویژه ای است که مجموع این ماموریت ها و اقتداری که دارند دو نوع خروجی می تواند داشته باشد یعنی اگر به درستی از این ظرفیت ها استفاده شود تضمین کننده حقوق مردم و تحقق امنیت خواهد بود و اگر در آن مسامحه یا خطا و تعمدی باشد منجر به تضییع حقوق مردم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تضعیف اقتدار و جایگاه نیروهای مسلح در عملکرد آن ها موثر است، تصریح کرد: از ویژگی های سازمان قضایی نیروهای مسلح این است که در کنار لزوم برخورد قانونمند با جرایم به نحوی اقدام کند که نسبت به جایگاه نیروهای مسلح آسیب نرسد و در عین حال نیز حقوق مردم و اشخاص متضرر از جرم و نیز سازمان حفظ شود.
وی با تبیین نقش نظارتی و پیشگیری در سازمان قضایی نیروهای مسلح، گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان به عنوان عضو شورای قضایی استان، نقش و جایگاه ویژه ای دارد.

وی با ارزیابی مطلوب از تعامل و همکاری ایجاد شده در دوره مدیریت سابق این سازمان در استان با شورای قضایی و دادگستری کل استان، در ادامه به نقش این تعاملات در اغتشاشات اخیر پرداخت و گفت: این تعامل و همکاری دستگاه های قضایی، اجرایی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در ایام اغتشاشات اخیر، امنیت را برای مردم به همراه داشته است.

فاضلی هریکندی در ادامه با تقدیر از زحمات فرج الله افشار در دوران مسئولیت وی که هم اکنون به افتخار بازنشستگی نایل شده است برای عباسی رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز آرزوی موفقیت در انجام ماموریت ها و وظایف محوله را کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: البرز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *