پیشنهاد ایجاد شبکه هشدار منطقه ای از سوی پزشکی قانونی ایران

10:51 - 05 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۹۱۴۵
در جلسه کارگروه منطقه‌ای ظرفیت آزمایشگاهی و مواد مخدر غیر قانونی که اخیراً از سوی دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در کشور قزاقستان برگزار شد، پیشنهاد ایجاد شبکه هشدار منطقه‌ای در خصوص روند تولید و مصرف مواد نوظهور از سوی نماینده سازمان پزشکی قانونی کشور مطرح شد.

خبرگزاری میزان _ مریم اخگری رئیس گروه کنترل و تضمین کیفیت آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی که به عنوان نماینده این سازمان در هیئت ایرانی اعزام شده به نشست کارگروه منطقه‌ای ظرفیت آزمایشگاهی و مواد مخدر غیر قانونی حضور داشت، با اشاره به نقص شبکه اطلاعاتی در مورد توزیع و یا تولید موادمخدر نوظهور در کشورهای منطقه، پیشنهاد ایجاد شبکه هشدار در این خصوص را مطرح کرد که مورد استقبال برگزارکنندگان جلسه و نمایندگان کشورهای منطقه قرار گرفت.

وی در خصوص اهمیت وجود این شبکه هشدار، گفت: با راه اندازی و فعالیت شبکه هشدار منطقه‌ای، کشورهای منطقه در اولین فرصت ممکن از تولید و یا توزیع مواد مخدر نوظهور در کشورهای همسایه مطلع می‌شوند و به این ترتیب این امکان را خواهند داشت تا در فرصت مناسب و پیش از ورود این مواد به کشورهایشان تمهیدات پیشگیرانه و نیز تشخیصی را به انجام رسانده و در مورد عوارض و خطرات آن‌ها به عموم جامعه اطلاع رسانی کنند.

عضو هیئت علمی سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: همچنین با فعال سازی این شبکه در زمینه کشف جرم، مشخص شدن راه ترانزیت مواد، مبدأ تهیه آن و …. موفق تر عمل خواهیم کرد.

وی افزود: این پیشنهاد پس از طرح در جلسه کارگروه منطقه ای ظرفیت آزمایشگاهی و مواد مخدر غیر قانونی به شدت مورد استقبال نمایندگان کشورهای حاضر در جلسه و نیز نماینده UNODC قرار گرفت که امیدواریم با توجه به این استقبال و کارایی قابل توجه شبکه هشدار منطقه ای در کنترل ورود و مصرف مواد مخدر به کشورها، زمینه راه اندازی و ایجاد آن فراهم شود.

گفتنی است نشست کارگروه منطقه‌ای ظرفیت آزمایشگاهی و مواد مخدر غیر قانونی، 17 و 18 آبان امسال با حضور نمایندگانی از کشورهای ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و نماینده بخش علمی و آزمایشگاهی دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) برگزار شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پزشکی قانونی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *