اصلانیان: بازی با آمریکا از جام‌جهانی ۹۸ هم حساس‌تر است/ انرژی مثبت مردم به تیم ملی ایران کمک کرد

8:45 - 05 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۸۲۱۹
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز بهترین بازی تاریخش را انجام داد و یک برد تاریخی را به دست آورد.

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز اظهار داشت: تیم ملی فوتبال برابر ولز بهترین بازی تاریخ خودش را به نمایش گذاشت. تیم ملی از ابتدای مسابقه همه کار کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت. تمام بازیکنان تیم ملی با گوش سپردن به دستورات فنی کی‌روش هیچ اشتباهی در طول بازی نداشتند تا این برد دلچسب و تاریخی را به دست بیاوردند.

وی افزود: یک گل آفساید زدیم، ۲ بار تیر دروازه به لرزه درآمد و چندین موقعیت مسلم گلزنی ایران نشان داد که تیم ملی برای دیدار با ولز برای تمام دقایق بازی برنامه داشت. تمام ملی‌پوشان عالی بودند و هر چه در توان داشتند در بازی گذاشتند تا برنده از زمین خارج شوند.

*ولز حرفی برای گفتن نداشت

کارشناس فوتبال اضافه کرد: دیدار یک طرفه تیم ملی مقابل ولز، گویای این بود که کی‌روش به سیستم و نفراتی که در ترکیب قرار داده بود و سپس بازیکنان تعویضی که وارد زمین کرد اعتقاد داشت. کی‌روش با پافشاری روی سیستم گروهی و تیمی خود باعث شد تا ایران از ابتدای بازی، میدان را در اختیار داشته باشد و نتیجه‌اش در نهایت برد قاطع مقابل ولز بود.

وی ادامه داد: اگر به آمارهای پایانی مسابقه به‌خصوص شوت‌های در چارچوب و موقعیت‌های گل نگاه کنیم به خوبی روشن است که ولز‌ی‌ها حرفی برای گفتن نداشتند. تمام آمارهای مهم بازی مقابل ولز به نفع ایران بود و درصد موقعیت تیم ملی هم ۲ برابر ولز بود که باید بیشتر از ۲ گل می‌زدیم.

*شانس صعود دست خودمان است

پیشکسوت فوتبال در خصوص اینکه مردم برای این برد به تیم ملی کمک کردند، تاکید کرد: انرژی مردم برای سربلندی و پیروزی تیم ملی خیلی زیاد بود و همین مسئله به برد ایران مقابل ولز کمک کرد. این پیروزی بسیار خوب باعث شد تا باخت اول برابر انگلیس از بین برد و روحیه زیادی برای بازی با آمریکا داشته باشیم.

اصلانیان در پایان درباره دیدار با آمریکا در بازی سوم جام جهانی خاطرنشان کرد: دیدار 8 آذر ماه با آمریکا از جام جهانی 1998 هم حساس‌تر خواهد شد. تیم ملی با برد مقابل ولز و کسب ۳ امتیاز شانس صعودش را زیاد کرد. بازی با آمریکا دست خودمان است و با یک پیروزی دیگر برای نخستین بار به مرحله حذفی جام جهانی صعود خواهیم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: تیم ملی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *