رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نوری: مهارت‌گرایی باید به آموزش و پرورش راه یابد

13:10 - 04 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۷۹۲۵
وزیر آموزش و پرورش گفت: محور قرار گرفتن مدرک به معنای شغل مطلق باید اصلاح و به جای آن به مهارت‌های پایه مانند خلاقیت و تفکر بیشتر توجه شود.

خبرگزاری میزان _ یوسف نوری در نشست با جمعی از فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به حمایت ویژه مجموعه حاکمیت از آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش مورد حمایت ویژه دولت، مجلس شوری اسلامی و قوه قضاییه قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: در این راستا طرح دانش‌آموز، معلم و خانواده تراز انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته و در نقاط مختلف کشور در حال اجراست.

وی با تاکید بر ارائه راهکار‌های بومی در اجرای طرح دانش‌آموز، معلم و خانواده تراز انقلاب، عنوان کرد: آموزش و پرورش جایگاه مهمی در جامعه دارد و باید زمینه رفع مشکلات در عرصه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی و آموزشی با مشارکت فرهنگیان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه جریان امپریالیستی رسانه با استفاده از قدرت ارتباطات، در حال مدیریت افکار عمومی است، بیان کرد: استکبار برای مدیریت افکار انسان‌های کشور‌های در حال توسعه، پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده است.

نوری با تاکید بر اصلاح محور مدرک‌گرایی در آموزش و پرورش، گفت: محور قرار گرفتن مدرک در آموزش و پرورش به جای مسائل تربیتی در آموزش و مهارت‌گرایی به معنای شغل مطلق و حذف مهارت‌های پایه مانند مهارت خلاقیت و تفکر، نگرشی است که باید در آموزش و پرورش اصلاح شود.

وی تقویت ارتباط مدرسه و خانواده را مورد تاکید قرار داد و افزود: داشتن دانش‌آموزان خلاق و مبتکر همراه با تربیت اسلامی با وجود معلمان فهیم و اهل علم و دانش محقق می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تجهیز مدارس به امکانات آموزشی مورد نیاز در اولویت قرار دارد، از توزیع تجهیزات آموزشی و اداری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در مدارس سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته نیز ۱۲۲ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی با اشاره به صدور مجوز استخدام مربی پرورشی، گفت: تلاش می‌شود موافقت لازم برای جذب نیرو‌های خدماتی در مدارس کسب شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *