رییس کل دادگستری مازندران: کانون وکلا را یار و یاور مردم می‌دانیم

23:35 - 02 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۶۴۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت:وکیل نقش مهمی در احقاق حق ‌دادرسی عادلانه دارد و دستگاه قضایی استان ،کانون وکلا را یار و یاور مردم در رسیدن به حقوق قانونی آنها می داند.

حجت الاسلام محمد صادق اکبری در مراسم افتتاحیه چهل و هفتمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری که در بابلسر برگزار شد، بیان کرد: امروزه وکالت به یک موضوع مهم تبدیل شده است و رسالتی در اصل ۱۵۶ قانون اساسی عنوان شده که گسترش عدالت و مبارزه با ظلم و رسیدگی به شکایات و دعاوی است ورسالت وکلا و همه کسانی که در حوزه عدلیه کار می‌کنند نیزمحسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خدا وند متعال در سوره شریفه حدید هدف از رسالت پیامبران را برقراری قسط و داد فرموده است، افزود: در این راستا قوه قضاییه به تنهایی وظیفه‌ ندارد و وکلا در این بین ،عدلیه را در دادرسی عادلانه واحقاق حقوق افراد یاری می‌دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: این وکیل است که قاضی را برای تصمیم به رای عادلانه یاری می‌رساند و امروزه می‌بینیم این همکاری برای اجرای عدل و داد در عملکرد وکلا متجلی است.

او خاطر نشان کرد: وکیل و قاضی هر دو بر اجرای عدالت تاثیر گذارند و نقش بسیار مهمی دارند .

رییس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه باید طوری با هم تعامل کنیم که اصحاب دعوا و جامعه احساس خوب به آن‌ها دست دهد گفت: باید احساسی به اصحاب دعوا دست دهد که بگوید در پرونده من قاضی و وکیل عالمانه و عادلانه کار خود را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه این جلسات باید ما را به این هدف نزدیک کند افزود: سرعت توام با دقت را شعار و برنامه خود در رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار داده است.

وی ادامه داد: رسیدگی باید به هنگام باشد، چون شتاب و تاخیر در دادرسی درست نبوده و در انتظار گذاشتن اصحاب دعوا کار مطلوبی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد: باید به امر پیشگیری و کاهش پرونده‌ها اندیشیده شود و با گفتگو در بخش‌های مختلف جامعه، کاری انجام داد تا دعاوی کاهش یابد و در این بخش ،وکلا نقش اصلی دارند.

وی همچنین از رفتار وکلا در جریان رسیدگی ها واحترام به همکاران عدلیه و قضات تقدیر و تشکر کرد و افزود:باید به بهترین شکل کار خود را انجام دهیم تا رضایت مردم و خشنودی خداوند جلب شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *