رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شب داغ جام جهانی با آتش بازی ماتادورها و شکست مانشافت؛ سلسائو آماده شروع مسیر قهرمانی

3:45 - 03 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۶۲۹۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
دیدارهای دور گروهی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر در حال برگزاری است و طی این مدت شگفتی‌های عجیبی در این جام صورت گرفته است.

خبرگزاری میزان – روز چهارم جام جهانی 2022 قطر شب گذشته با انجام 4 بازی از گروه‌های E و F  برگزار شد. گروه مرگ رقابت‌ها با حضور تیم‌هایی چون آلمان، ژاپن، اسپانیا و کاستاریکا به رقابت پرداختند. تیم های گروه F  رقابت‌ها نیز با هم دیدار کردند، اما جذابیت چندانی را برای فوتبال دوستان به نمایش نگذاشتند. در ادامه مروری خواهیم داشت به رقابت های برگزار شده در این 2 گروه:

*مراکش صفر – کرواسی صفر؛ رقابت سرد دو تیم در هوای داغ قطر

در اولین دیدار روز گذشته دو تیم ملی مراکش و کرواسی از ساعت 13:30 در ورزشگاه البیت برگزار شد که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. قضاوت این دیدار بر عهده فرناندو راپالینی بود. تیم ملی مراکش در این بازی با سیستم 4-1-2-3 وارد زمین شد و در سوی مقابل زلاتکو دالیچ تیم خود را با سیستم 4-1-2-3 مقابل مراکش فرستاد.

این بازی که از ابتدا تا انتها فاقد هر گونه جذابیت بود نهایتا با نتیجه بدون گل به پایان رسید. نکته قابل توجه این است که مراکش همچنان به رکورد بدون برد در نخستین بازی ادوار مختلف جام جهانی ادامه می دهد. کرواسی هیچ‌گاه در نخستین بازی ادوار مختلف جام جهانی بدون گل متوقف نشده بود. دیگر سوژه این بازی حضور برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات سابق تیم ملی ایران در این ورزشگاه بود که شاهد دیدار کرواسی و مراکش بود.

*آلمان یک – ژاپن 2؛ تیم های آسیایی گربه سیاه ژرمن‌ها

نخستین دیدار از گروه E رقابت‌ها از ساعت 16:30 با دیدار جذاب و دراماتیک ژاپن مقابل آلمان در ورزشگاه خلیفه الریان آغاز شد. ایوان بارتون این دیدار را سوت زد. فیلیک، سرمربی تیم ملی آلمان ترجیح داد در این بازی با سیستم 4-2-3-1 به میدان برود. سامورایی ها نیز با سیستم 4-2-3-1 به مصاف مانشافت رفتند.

اولین گل این دیدار سراسر جذاب توسط ژاپن به ثمر رسید، اما چندی بعد توسط داور بازی مردود اعلام شد. ژرمن ها بعد از این اتفاقات حملات خود را گسترده‌تر کردند تا اینکه در دقیقه 33 توسط ایلکای گوندوغان از روی نقطه پنالتی به گل نخست بازی دست پیدا کردند. ژاپن بعد از این گل حملاتی روی دروازه آلمان انجام داد، اما ثمری نداشت. در نیمه دوم بازی متعادل شروع شد، اما رفته رفته حملات ژاپن خطرناک‌تر شد تا اینکه در دقیقه 75 توسط ریتسو دوآن بازی را به تساوی کشاندند. این پایان ماجرا نبود و سامورایی ها در دقیقه 83 توسط تاکوما آسانو به گل دوم رسیدند تا یک پیروزی دراماتیک مقابل آلمان کسب کنند.

تیم ملی آلمان در دور گذشته جام جهانی روسیه، در مرحله گروهی مقابل کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد و از حضور در دور بعدی مسابقات محروم ماند. در این دوره نیز آلمان در اولین بازی مقابل ژاپن شکست خورد تا حضور آن ها در دور بعد رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. پیش از این بازی عربستان مشابه این بازی چنین شگفتی صورت داد. آن‌ها در ابتدا از روی نقطه پنالتی گل اول را دریافت کردند و در ادامه دو گل به ثمر رساندند تا یکی دیگر از مدعیان جام جهانی نخستین بازی را با شکست پشت سر بگذارد.

*اسپانیا – کاستاریکا؛ تیکوس روی دست ایران بلند شد

سومین جدال شب گذشته از ساعت 19:30 در ورزشگاه الثمامه بین دو تیم اسپانیا و کاستاریکا برگزار شد. قضاوت این دیدار پر گل بر عهده محمد عبدالله محمد بود. لوییس انریکه سرمربی با دانش اسپانیا تیم خود را با سیستم 4-1-2-3 روانه میدان کرد و در سوی مقابل تیم ملی کاستاریکا با سیستم 5-4-1 وارد زمین شدند.

این بازی که از ابتدا بوی گل می داد در دقیقه 11 اولین توپ از خط دروازه کاستاریکا گذشت. دنیل اولمو زننده اولین گل اسپانیا در جام جهانی 2022 بود. پس از آن در دقایق 21، 33، 54، 74، 90 و 92 توسط آسنسیو، دو گل فران تورس، پابلو گاویرا، سولر و موراتا ماتادورها به گل های بعدی دست پیدا کردند.

دیدار اسپانیا و کاستاریکا تا به اینجا پر گل‌ترین بازی جام جهانی 2022 قطر است. پیش از این اسپانیا در نخستین بازی مقابل پرتغال در جام جهانی 2018 3 بر 3 مساوی شدند که از این حیث پر گل‌ترین بازی اسپانیا بود. اسپانیا در سال 2014 مقابل هلند متحمل شکست 5 بر یک شد که بدترین شکست این تیم در جام جهانی بود. اسپانیا یک بار هم در جام جهانی سال 1986 مقابل دانمارک با نتیجه 5 بر یک پیروز شده بود.

این دومین شکست سنگین کاستاریکا در ادوار مختلف جام جهانی بود. این تیم پیش از این در جام جهانی 2002 مقابل برزیل متحمل شکست 5 بر 2 شده بود. کیلور ناواس برای اولین بار در جام جهانی نمره ضعیف 2 را دریافت کرد. این دروازه‌بان تا به حال این اندازه توپ از خط دروازه‌اش در یک بازی رسمی عبور نکرده بود. ناواس در جام جهانی 2014 به اوج شهرت رسید و در جام جهانی 2022 در لبه پرتگاه قرار گرفته است. کاستاریکا در این بازی حتی یک شوت در چارچوب هم نداشت و بدون خلق یک موقعیت روی دروازه اسپانیا بدترین تیم جام جهانی 2022 در نخستین بازی لقب گرفت.

*بلژیک یک - کانادا صفر؛ تداوم ناکامی کانادا در جام جهانی

سرانجام شب گذشته آخرین بازی گروه F برگزار شد. شیاطین سرخ ساعت 22:30 در ورزشگاه احمد بن علی مقابل کانادا قرار گرفتند. قضاوت این دیدار بر عهده سیکازوه از کشور زامبیا بود. تیم ملی بلژیک در این بازی با سیستم 3-4-3 مقابل کانادا قرار گرفتند و کانادا نیز با سیستم 3-4-3 در زمین حاضر شد.

بازی تا حدود دقیقه ۵ متعادل پیگیری شد و کانادایی‌ها حملات نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه بلژیک داشتند. نخستین حمله جدی روی یک کرنر برای کانادا رخ داد که کرنر ارسالی به بوچانان رسید و ضربه او با برخورد به دست مدافع بلژیک برخورد کرد و داور برای کانادا اعلام پنالتی کرد. آلفونسو دیویس پشت توپ قرار گرفت و کورتوا ضربه او را مهار کرد.

در ادامه نیمه نخست باز هم این کانادایی‌ها بودند که سعی در باز کردن دروازه کورتوا داشتند اما بلژیکی‌ها بر خلاف جریان بازی در دقیقه ۴۴ توسط میچی باتشوایی روی پاس آلدروایرلد به گل رسیدند. در نیمه دوم باز هم کانادایی‌ها بازی هجومی‌تری را نسبت به حریف نامدار خود انجام دادند اما از به ثمر رسیدن گل عاجز ماندند. در ۵ دقیقه پایانی نیز حملات کانادا سودی نداشت و بلژیک با حداقل اختلاف کانادا را شکست داد و صدرنشین گروه پنجم شد. کانادا بعد از 2 دوره حضور در جام جهانی هنوز نتوانسته اولین گل و اولین پیروزی خود را جشن بگیرد.

*امروز در آخرین روز از نخستین رقابت‌های جام جهانی 2 گروه G و H چهار بازی برگزار خواهند کرد که در ادامه به آمار این رقابت‌ها خواهیم پرداخت:

*کامرون – سوییس؛ شیرهای رام‌نشدنی در انتظار شکار ناتی

کامرون و سوییس از گروه G  رقابت‌ها امروز در نخستین دیدار از ساعت 13:30 به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب به مصاف هم خواهند رفت. فاکوندو تیو قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد گرفت.

دو تیم کامرون و سوییس برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. تیم ملی کامرون در ادوار مختلف جام جهانی تنها یک بار در سال 1990 موفق شد در نخستین بازی پیروز شود و در همان دوره تا مرحله یک چهارم نهایی جام پیش آمدند. تیم ملی کامرون در دیدار رده بندی جام ملت های آفریقا مقابل بورکینافاسو در ضربات پنالتی پیروز شد. آن‌ها 4 بازی دوستانه پیش از جام جهانی 2022 برگزار کردند که حاصلش 2 تساوی و 2 شکست بوده است و از این رو پیش از دیدار نخست در جام جهانی بردی در 4 دیدار اخیرش نداشته است.

در سوی مقابل سوییس 11 دوره در جام جهانی حضور داشته است و این دوازدهمین حضور آن ها در این جام است و موفق شدند 5 دوره پیاپی در این تورنمنت حضور داشته باشند. نکته جالب بازی های سوییس این است که آن ها هر گاه در بازی نخست شکست خوردند به دور بعد رقابت ها صعود نکردند. سوییس بدترین شکست ها را در ادوار مختلف جام جهانی در نخستین بازی‌اش متحمل شده، از جمله آن ها می توان به شکست سنگین مقابل المان در جام جهانی 1966 انگلستان اشاره کرد. سوییس پیش از این در 5 بازی آخرش 4 بازی در لیگ ملت های اروپا و یک بازی دوستانه برگزار کرد که حاصلش 3 پیروزی و 2 شکست بوده است.

*اروگوئه – کره جنوبی؛ رقابت جذاب ببرهای آسیا مقابل آبی آسمانی

در دومین بازی از رقابت های امروز از ساعت 16:30 دو تیم اروگوئه و کره جنوبی در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به مصاف هم خواهند رفت. کلمن تورپین این بازی را قضاوت خواهد کرد.

تیم ملی کره جنوبی که یازدهمین دوره حضورش در جام جهانی را تجربه می.کند در نخستین حضورش در جام جهانی در سال 1954 سوییس، سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ خود را تجربه کرد. آن ها در این دوره در بازی اول 9 بر صفر به مجارستان باختند و در بازی دوم 7 بر صفر مغلوب ترکیه شدند. اما با این حال کره جنوبی دوران خاطره انگیزی را نیز در این جام گذرانده است.

آن‌ها در جام جهانی 2002 که به میزبانی خودشان به همراه ژاپن برگزار شد موفق شدند تا مرحله نیمه نهایی صعود کنند و با شکست در مرحله رده بندی مقابل ترکیه به مقام چهارم این دوره دست یافتند . کره جنوبی برای دهمین دوره متوالی در جام جهانی حضور دارد و در نوع خودش یک رکورد عالی بین تیم های آسیایی به شمار می رود. سون هیونگ مین ستاره تاتنهام طبق گفته سرمربی کره جنوبی برای دیدار مقابل اروگوئه مشکلی نخواهد داشت.

اما اروگوئه با ستاره های صاحبنام خودش که شاید آخرین جام جهانی خود را تجربه می‌کنند وارد این بازی خواهند شد. سوارز و کاوانی ازجمله بازیکنانی هستند که در خط حمله اروگوئه قرار دارند. فده والورده ستاره رئال مادرید نیز در ترکیب آبی آسمانی قرار خواهد گرفت. تیم ملی اروگوئه 2 بار در جام جهانی مقابل کره جنوبی قرار گرفته که هر 2 بار موفق به پیروزی مقابل این تیم شده است. دو تیم کره و اروگوئه دو بار در یک دیدار دوستانه به مصاف هم رفتند که سهم آن یک برد برای کره جنوبی و یک برد برای اروگوئه بود.

در جام جهانی 1990، اروگوئه مقابل کره جنوبی قرار گرفت و این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست داد و از گردانه رقابت‌ها کنار زد. پس از آن در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی اروگوئه در مرحله یک هشتم مقابل کره جنوبی قرار گرفت و این تیم را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و باز هم باعث حذف چشم بادامی ها شد. تیم ملی اروگوئه در جام جهانی 2018 در نخستین بازی پیروز شد و تا مرحله یک چهارم پیش آمد.

*پرتغال - غنا؛ رونالدو و 25 ستاره مقابل ستاره‌های سیاه

در دیگر بازی امروز از ساعت 16:30 در ورزشگاه 974 پرتغال به مصاف غنا خواهد رفت. اسماعیل الفتح این دیدار را سوت خواهد زد.

کریستین رونالدو که به احتمال فراوان برای آخرین بار جام جهانی را تجربه می کند می‌خواهد به همراه پرتغال به آرزوی دیرینه خود دست پیدا کند، اما هیچ کارشناسی آن ها را در بین مدعیان دریافت جام قرار نداده است. پرتغال که ششمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کند در پنج دوره قبلی تنها در یک دوره موفق شده بازی نخست خود را پیروز شود و جالب‌تر آن این است که آن ها در آن دوره موفق شدند تا مرحله نیمه نهایی صعود کنند. پرتغال و غنا یکبار در جام جهانی 2014 برزیل مقابل هم قرار گرفتند که پرتغال موفق شد با حساب کار 2 بر یک غنا را شکست دهد.

تیم ملی غنا دوران خوبی را در جام جهانی ۲۰۱۰ تجربه کرده است. آن‌ها در طول سه دوره حضور در این تورنمنت تنها یک بار توانسته‌اند در نخستین بازی پیروز شوند و به جز سال 2014 در سال های 2006 و 2010 موفق شده‌اند تا مرحله یک هشتم پیش بروند و از این رو یکی از گزینه‌های صعود از گروه‌شان هستند. غنا پس از یک دوره غیبت در جام جهانی حال آماده مصاف با یاران رونالدو خواهند شد. غنا در 3 بازی دوستانه پیش از جام جهانی 2 شکست و یک پیروزی را ثبت کرده است.

*برزیل - صربستان؛ ستارگان کانارینیو در راه اولین پیروزی

در آخرین بازی فردا دور نخست رقابت‌های گروهی جام جهانی با بازی دو تیم برزیل و صربستان از ساعت 22:30 در ورزشگاه لوسیل به اتمام می رسد و تیم ها بعد از آن خود را آماده دور دوم رقابت‌های گروهی می کنند. براساس اعلام فیفا، علی‌رضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان که در دوره گذشته دیدار رده‌بندی جام جهانی را سوت زد، به همراه محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری، دیدار تیم‌های برزیل و صربستان از گروه G را قضاوت خواهد کرد.

فوتبال برزیل همواره یادآور قهرمانی های این تیم در ادوار جام جهانی است و تقریبا همه فوتبال دوستان در هر دوره جام جهانی آن ها را جزو مدعیان اصلی قهرمانی قرار می دهند. برزیل رکورد دار بیشترین حضور در جام جهانی است و با دریافت 5 قهرمانی رکورددار قهرمانی در این تورنمنت است و این بار برای دریافت ششمین جام جهانی تلاش می کنند. برزیل از جام جهانی 1938 فرانسه تا کنون هیچگاه در بازی نخست ادوار مختلف جام جهانی بازنده نبوده است. آن‌ها از جام جهانی 1982 تا 2014 همواره در نخستین بازی جام جهانی پیروز بوده‌اند. برزیل در دوره گذشته جام جهانی در نخستین دیدار مقابل سوییس به تساوی یک بر یک رسید.

و اما صربستان در این جام شرایط ویژه‌تری دارد. این تیم که تا جام جهانی 1998 با نام یوگسلاوی شناخته می شد بعد از جنگ یوگسلاوی و فروپاشی این کشور با نام های صربستان و مونته نگرو شناخته شد. این تیم با نام یوگسلاوی 9 دوره در جام جهانی شرکت کرد و 4 بار در جام جهانی ادوار مختلف به مصاف برزیل رفت که حاصل آن یک پیروزی، یک شکست و دو تساوی برای یوگسلاوی بود. از جام جهانی 2006 به بعد این تیم با نام صربستان شناخته شد و سه دوره در جام جهانی حضور داشتند که در نخستین دیدارشان در این ادوار 2 شکست داشته‌اند و در جام جهانی دوره قبل مقابل کاستاریکا به برتری یک بر صفر دست یافت.

برزیل و صربستان یک بار در جام جهانی 2018 روسیه در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که با برتری 2 بر صفر برزیل همراه بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *