اردوغان: عملیات زمینی در امتداد مرز سوریه را در زمان مناسب آغاز می‌کنیم

14:15 - 02 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۵۸۴۷
رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که کشورش حق دارد به مشکلات خود در شمال سوریه رسیدگی کند.

خبرگزاری میزان – «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در جمع نمایندگان حزب «عدالت و توسعه» گفت که ترکیه در برابر اقدامات تروریستی ساکت نخواهد بود.

به گزارش «رویترز»، «اردوغان» در پی تشدید حملات تلافی جویانه ترکیه در امتداد مرز سوریه در روزهای اخیر، از احتمال حمله زمینی علیه گروه‌های تروریستی خبر داد.

 وی افزود: ترکیه در برابر حملات گروه‌های تروریستی سکوت نخواهد کرد و احزاب حامی گروه‌های تروریستی را می‌شناسد؛ ترکیه حق دارد با مشکلات خود در شمال سوریه مقابله کند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: وقایع نشان داد که نیروهایی که تضمین می‌کردند ترکیه توسط مناطق تحت کنترل آن‌ها هدف قرار نگیرد، به وعده‌های خود عمل نکردند؛ عملیات هوایی در شمال سوریه تنها آغاز راه است؛ عملیات زمینی را در مناسب ترین زمان برای خود آغاز خواهیم کرد.

 «اردوغان»تاکید کرد: گام‌هایی که برمی‌داریم ضامن یکپارچگی و امنیت سرزمین‌های سوریه و عراق خواهد بود؛ پاکسازی منطقه را از تل رفعت، منبج و عین العرب آغاز خواهیم کرد.

وی در مورد انفجار روزهای گذشته در «استانبول» نیز گفت: همه کسانی که در انفجار خیابان استقلال استانبول دخیل بودند، شناسایی و پاسخگو خواهند شد.

 رئیس جمهور ترکیه در پایان گفت: تنها هدف ما تضمین آینده ای امن برای شهروندان و برادرانمان در اطرافمان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *