صفر تا صد شگفتی با عربستان و آغاز نبرد مدعیان در گروه مرگ/ از ماتادورها بدون راموس تا جدال سامورایی‌ها با آلمان در روز چهارم

5:45 - 02 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۵۰۷۱
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
چهار دیدار مهم امروز(چهارشنبه) از گروه‌های E و F جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار خواهند شد.

خبرگزاری میزان – رقابت های جام جهانی 2022 قطر دیدار نخست گروه های C و  D شب گذشته با انجام 4 بازی به پایان رسید. عربستان مقابل آرژانتین شگفتی ساز شد، دو بازی به تساوی رسید و دیدار استرالیا و فرانسه نیز با برتری قهرمان دوره قبل به پایان رسید. در ادامه این گزارش مروری خواهیم داشت به آمار و اتفاقات 4 دیدار برگزار شده در روز سوم جام جهانی 2022 قطر:

*آرژانتین یک – عربستان 2؛ شگفتی سازی سعودی ها مقابل ستارگان آلبی سلسته

تیم ملی فوتبال آرژانتین در گروه C جام جهانی روز گذشته از ساعت 13:30 دقیقه در ورزشگاه لوسیل به مصاف تیم ملی عربستان رفت. اسلاو وینچیچ قضاوت این دیدار را بر عهده گرفت. هروه رنارد سرمربی تیم ملی عربستان تیمش را با سیستم 4-4-1-1 روانه میدان کرد و در سوی مقابل لیونل اسکالونی سرمربی آرژانتین سیستم 4-2-3-1 را برای تیمش در نظر گرفت.

تیم فوتبال آرژانتین این بازی طوفانی آغاز کرد و بعد از خلق چندین موقعیت سرانجام در دقیقه 10 با خطای بازیکن عربستان روی پاردس، لیونل مسی از روی نقطه پنالتی دروازه این تیم را باز کرد. پس از آن تیم ملی آرژانتین سه گل توسط مسی و مارتینز به ثمر رساند که هر سه گل توسط VAR مردود اعلام شد. اما آغاز نیمه دوم شروع طوفان 45 دقیقه‌ای عربستانی ها بود. عربستان در دقیقه 48 موفق شدند روی یک حمله توسط صالح الشهری به تساوی دست پیدا کنند و 5 دقیقه بعد در دقیقه 53 موفق شدند روی گل استثنایی سالم الدوساری به گل دوم‌شان دست پیدا کنند. بعد از آن حملات زیادی از سوی هر دو تیم روی دروازه ها ایجاد شد که در نهایت یاران مسی در اولین دیدارشان در جام جهانی 2022 با شکست پشت سر گذاشتند.

 یاسر الشهرانی مدافع عربستان به دلیل مصدومیت شدید در انتهای بازی از زمین بازی خارج شد. طبق گفته پزشکان، وی از ناحیه صورت دچار خونریزی داخلی شده و استخوان فک او از سه ناحیه دچار شکستگی شده و ادامه رقابت‌های جام جهانی را از دست داده است. دولت عربستان به مناسبت این پیروزی امروز را در کشورش تعطیلی رسمی اعلام کرد تا مردمانش این پیروزی بزرگ را جشن بگیرند. طبق گفته رسانه.ها بازیکنان عربستان از سوی دولت این کشور مبالغ بین 50 تا 80 میلیارد تومان پاداش بابت این پیروزی دریافت خواهند کرد.

آرژانتین پس از 36 بازی طی 4 سال رکورد شکست ناپذیری‌اش شکسته شد و پایین تر از ایتالیا با 37 بازی بدون شکست ایستاد. 3 تیمی که پیش از این آرژانتین را در جام جهانی شکست دادند( آلمان(2014)، کرواسی(2018) و فرانسه(2018) ) به فینال رقابت ها رسیدند. تیم ملی آرژانتین که سال 1978 قهرمان جام جهانی شد در اولین دیدارش بازنده بود. ظرفیت ورزشگاه لوسیل محل برگزاری این دیدار 80 هزار تماشاگر به خود دید که در تاریخ کشور قطر سابقه نداشته است.

*دانمارک صفر – تونس صفر؛ اولین تساوی بدون گل جام

در دومین دیدار از روز سوم جام جهانی قطر از گروه D دانمارک از ساعت 16:30 در ورزشگاه اجوکیشین سیتی به مصاف تیم ملی تونس رفت. قضاوت این بازی را سزار راموس مکزیکی بر عهده گرفته بود. دانمارک در این مسابقه با سیستم 3-5-2 در زمین حاضر شد و تیم ملی تونس نیز با سیسنم 3-4-3 مقابل دانمارک قرار گرفت.

این بازی حملات خطرناکی از سوی هر دو تیم طراحی و پیاده شد، اما نتیجه‌ای نداشت. دقیقه 22 بازی تونس به یک گل رسید ، اما توسط داور آفساید اعلام شد. پس از آن بازی در اختیار تیم تونس بود و حملات متعددی را انجام دادند ، اما حاصلی در پیش نداشت. دقیقه 58 تیم ملی دانمارک موفق شد به گل برسد، اما این گل نیز همانند گل تیم ملی تونس آفساید اعلام شد. در این بازی آیمن داهمن دروازه‌بان تونس عملکردی فوق‌العاده رار ثبت کرد. این اولین تساوی بدون گل در جام جهانی 2022 قطر بود.

*مکزیک صفر – لهستان صفر؛ جدال سرسخت ها برنده نداشت

روز گذشته ساعت 19:30 سومین بازی در روز سوم جام جهانی از گروه C برگزار شد. تیم ملی فوتبال مکزیک در ورزشگاه 974 به مصاف تیم ملی لهستان رفت. قضاوت این دیدار را کریس بیث از استرالیا بر عهده گرفت. در این بازی مکزیک با سیستم 4-1-2-3 در زمین قرار گرفت و تیم ملی لهستان نیز با سیستم 5-3-2 پا به این مسابقه گذاشت.

این بازی با حملات تیم ملی لهستان شروع شد و کم کم بازی به تعادل رسید و هر دو تیم حملات جدی روی دروازه ها ایجاد کردند. در نیمه دوم رابرت لواندوفسکی صاحب ضربه پنالتی شد تا بتواند اولین گلش در جام جهانی را به ثمر برشساند، اما در زدن ضربه ناموفق بود و توپ او را گیلرمو اوچوآ به خوبی دفع کرد. بعد از این صحنه حملات زیادی روی دروازه دو تیم شد که سرانجام با نتیجه بدون گل مساوی به پایان رسید. این دومین تساوی بدون گل جام جهانی 2022 بود.

*فرانسه 4 – استرالیا یک؛ شگفتی سازی کانگوروها کامل نشد

آخرین دیدار از روز سوم رقابت های جام جهانی 2022 دیشب از ساعت 22:30 در وزشگاه الجنوب بین دو تیم استرالیا و فرانسه برگزار شد. قضاوت این دیدار بر عهده ویکتور گومز بود. دشان سرمربی فرانسه تیم خود را با سیستم 4-1-2-3 راهی زمین کرد و استرالیا نیز با سیستم 4-1-2-3 در رمین حضور یافت.

استرالیا که بعد از عربستان به دنبال شگفتی سازی بود موفق شد در دقیقه 9 بازی زود هنگام ترین گل جام جهانی 2022 تا به اکنون را به ثمر برساند. گل استرالیا به فرانسه بی جواب نبود و در دقابق 27، 32، 68 و 71 توسط ربیو، امباپه و دو گل ژیرو چهار بار دروازه استرالیا به لرزه در آمد. اولیویه ژیرو با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند در کنار تیری آنری به عنوان بهترین گلزنان تاریخ فرانسه لقب گرفتند. فرانسه یک گل فاصله دارد تا این عنوان را به تنهایی در تاریخ فرانسه به یدک بکشد.

امروز از گروه های  E  و F چهار بازی مهم برگزار خواهد شد که مروری به پیش از این بازی ها خواهیم کرد:

*مراکش – کرواسی؛ جدال نایب قهرمان جام جهانی گذشته مقابل شیرهای اطلس

امروز در اولین بازی تیم ملی فوتبال مراکش از ساعت 13:30 به وقت تهران در ورزشگاه البیت به مصاف تیم ملی فوتبال کرواسی خواهد رفت. قضاوت این دیدار را فرناندو راپالینی بر عهده خواهد گرفت.

دو تیم برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. تیم ملی مراکش پیش از این پنج بار در جام جهانی قرار گرفته و هیچگاه در بازی نخست پیروز نبوده است. این تیم نخستین بازی در جام جهانی دوره قبل مقابل ایران تن به شکست یک بر صفر داد. مهم ترین دستاورد مراکش در جام جهانی 1986 مکزیک بود که به دور یک هشتم نهایی مسابقات راه یافت.

 در سوی مقابل کرواسی نیز پیش از این پنج دوره در جام جهانی حضور داشته و تنها دو بار در نخستین بازی در ادوار مختلف جام جهانی پیروز بوده که در هر دوره تا پای فینال رسیده بود. جام جهانی 1998 اولین حضور کرواسی در جام جهانی بود که در نخستین بازی مقابل جامایکا به برتری 3 بر یک رسید و در آن دوره تا مرحله رده بندی پیش آمد. در جام جهانی 2018 روسیه در نخستین بازی مقابل نیجریه به برتری 2 بر صفر رسید و در آن دوره تا مرحله فینال صعود کرد.

کرواسی در 5 بازی آخر خود 5 برد به دست آورده در حالی که مراکش از 5 بازی آخر خود 3 پیروزی و دو تساوی کسب کرده است.

آلمان – ژاپن؛ حساسیت گروه مرگ در این قاب

امروز در بازی دوم روز چهارم جام جهانی 2022 از ساعت 16:30 دو تیم آلمان و ژاپن در ورزشگاه بین المللی خلیفه الریان برگزار خواهد شد. قضاوت این دیدار را ایوان بارتون به عهده خواهد داشت.

دو تیم آلمان و ژاپن برای نخستین بار در چارچوب جام جهانی مقابل یکدیگر قرار می گیرند. آمار جالب ژاپن این است که آن ها طی 6 حضور قبلی‌شان در جام جهانی دو بار در نخستین بازی پیروز شده‌اند که هر دو بار تا مرحله یک هشتم پیش آمدند. ژاپن تیم وم آسیا در جام جهانی دوره قبل مقابل کلمبیا به برتری 2 بر یک دست یافت. تیم ملی ژاپن در 5 دیدار گذشته خود 3 شکست 2 برد و یک تساوی بدست آورده است.

در سوی مقابل تیم ملی آلمان که بیستمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کند و 5 دوره قهرمانی این جام را یدک می کشد بهترین آمار را نسبت به ژاپن دارد. آلمان در طول حضور در ادوار جام جهانی در نخستین دیدار 2 باخت دارد و در باقی بازی‌ها اکثرا به پیروزی رسیده است. اخرین شکست آلمان در نخستین بازی جام جهانی به دوره قبل باز می‌گردد، جایی که مکزیک در اولین بازی با حساب کار یک بر صفر تیم ملی آلمان را شکست داد. ژرمن‌ها پیش از این بازی 4 دیدار در لیگ ملت‌های اروپا و 1 بازی دوستانه برگزار کردند که حاصلش 2 برد، 2 تساوی و یک باخت بوده است.

*اسپانیا – کاستاریکا؛ ماتادورها بدون راموس

امشب سومین بازی از روز چهارم ساعت 19:30 برگزار خواهد شد. جایی که اسپانیا و کاستاریکا در ورزشگاه الثمامه به مصاف یکدیگر خواهند رفت. محمد عبدالله محمد به عنوان داور این بازی انتخاب شده است.

 دو تیم اسپانیا و کاستاریکا برای سومین بار مقابل هم قرار می گیرند. پیش از این در سال 1394 و 1396 دو بار به صورت دوستانه مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در یک بازی اسپانیا 2 بر یک  و در بازی دیگر 5 بر صفر کاستاریکا را شکست داد. تیم ملی اسپانیا 15 دوره پیش از این در جام جهانی حضور داشتند که در هفت دوره در نخستین بازی شکست خورده‌اند. این تیم در سال 2010 مقابل سوییس بازنده شد، اما در آخر فینالیست شد و عنوان قهرمانی جام جهانی 2010 را به دست آورد. اسپانیا در دوره گذشته جام جهانی مقابل پرتغال قرار گرفت و با نتیجه 3 بر 3 متوقف شد. ماتادور ها 4 بازی در لیگ ملت‌های اروپا و یک بازی دوستانه برگزار کردند که حاصل آن 4 پیروزی و یک شکست بوده است.

تیم ملی کاستاریکا نفراتی چون کیلور ناواس دروازه بان پاری‌سن‌ژرمن در نخستین  بازی مقابل اسپانیا قرار می‌گیرد. این تیم 5 بار در جام جهانی حضور داشته و دو بار در نخستین بازی این جام متحمل شکست شده است. آخرین باری که در اولین بازی شکست خوردند به جام جهانی 2018 بر می‌گردد جایی که صربستان با یک گل این تیم را شکست داد.

*بلژیک – کانادا؛ خیز شیاطین سرخ برای شگفتی با نسل طلایی

آخرین دیدار امشب از ساعت 22:30 برگزار می شود. بلژیک و کانادا در ورزشگاه احمد بن علی با قضاوت جانی سیکازوه مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

تیم ملی بلژیک که همواره در ادوار جام جهانی جزو مدعیان به شمار می رود اینبار سعی دارد برای آخرین بار با استفاده از نسل طلایی شیاطین سرخ به یک عنوان مهم در جام دست پیدا کنند. طی 3 دوره گذشته جام جهانی بلژیک همواره از گروه خود صعود کرده است. آن ها در نخستین بازیشان در ادوار مختلف این تورنمنت پیروزی‌های با ارزشی به دست آورده‌اند. در جام جهانی دور قبل بلژیک موفق شد در نخستین بازی مقابل پاناما به برتری 3 بر صفر دست پیدا کنند، اما تاکنون نتوانسته‌اند از نیمه نهایی صعود کنند و همیشه از رسیدن به فینال باز مانده‌اند. شیاطین سرخ همانند دیگر تیم های اروپایی 5 بازی اخیرشان 4 بازی در لیگ ملت.های اروپا بوده و یک بازی دوستانه که نتیجه آن 2 شکست، 2 پیروزی و یک تساوی بوده است.

تیم ملی کانادا دومین جام جهانی خود را پس از 36 سال تجربه می‌کند. این تیم که آخرین بار در جام جهانی 1986 مکزیک حضور داشت خاطره خوبی ندارد و بدون حتی یک برد از این جام کنار رفت. حال بعد از سال ها کانادا به جام جهانی رسیده و این‌بار با توپ پر مقابل بلژیک قرار می‌گیرد تا شاید اولین بردش را در این تورنمنت بدست بیاورد و تاریخ ساز شود. پنج نتیجه اخیر کانادا که در دیدارهای دوستانه به میدان رفته با 2 برد، 2 شکست و یک تساوی همراه بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *