سومین روز جلسه محاکمه پرونده متهمان شهرداری ارومیه برگزار شد/ دفاعیات متهم اصلی از 14 اتهام وارده

14:04 - 01 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۴۳۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سومین جلسه محاکمه پرونده متهمان شهرداری ارومیه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - سومین جلسه محاکمه پرونده متهمان شهرداری ارومیه برگزار شد. در جلسه امروز دادگاه، ابتدا اظهارات و شکایت وکیل تنها شاکی پرونده توسط دادگاه استماع و پس از آن نماینده اداره کل بازرسی استان به بیان موضوعات و محورهایی از گزارش آن سازمان در خصوص جرائم صورت گرفته در شهرداری ارومیه پرداخت.

در ادامه جلسه رسیدگی متهم ردیف اول پرونده به جایگاه احضار و حسب دستور دادگاه به دفاع از خود پرداخت و در خصوص چهارده اتهام وارده در متن کیفرخواست دفاعیات خود را در حضور رئیس دادگاه و نماینده دادستان و وکلاء و سایر متهمان پرونده بیان کرد.

یکی از نکات قابل توجه در این جلسه محاکمه تذکری بود که معاون دادستان مرکز استان به عنوان نماینده دادسرا به متهم اصلی در خصوص اتهام ارتشاء داد و عنوان کرد، آنچه از اظهارات شما استنباط می شود و به آن اذعان دارید،قبول ۴قطعه زمین به عنوان رشوه است و در تحقق جرم ارتشا صرف قبول مال از طرف متهم کفایت می کند و اینکه متهم بعداً آن را در چه راهی صرف کرده، مدرسه یا مسجد ساخته و یا هر کار دیگری کرده موثر در مقام نخواهد بود و مهم نفس اخذ رشوه است که دارای اهمیت بوده و واجد وصف کیفری و جنبه مجرمانه است و از آن جهت است که اکنون در جایگاه متهم قرار گرفته اید.

همچنین در سایر موارد هم که متهم مواردی را در جهت دفاع از خود مطرح می کرد با پاسخ قاطع و قانونی و مستند و مستدل معاون دادستان مواجه شد و توضیحات تکمیلی و شفاف سازی های لازم را به همراه دلایل و مستندات توسط وی ارائه شد. همچنین معاون دادستان ارومیه در چندین نوبت به اظهارات متهم پاسخ و جهت تنویر افکار عمومی و دادگاه هم به ایراد سخن پرداخت.

انتهای پیام/


برچسب ها: شهرداری شهرداری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *