64 دقیقه وقت اضافی در 4 بازی نخست جام جهانی 2022

10:17 - 01 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۳۸۶۳
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
چهار بازی اول جام جهانی 2022 شاهد 64 دقیقه وقت اضافه به دلیل دستورالعمل جدید فیفا بود.


خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش‌ها، چهار بازی اول جام جهانی 2022 شاهد 64 دقیقه وقت اضافه به دلیل دستورالعمل جدید فیفا بود.

به گزارش «دیلی میل»، بیش از یک ساعت وقت اضافی به مسابقات افتتاحیه جام جهانی قطر اضافه شده که به طور متوسط 8 دقیقه در هر نیمه است.

همانطور که «فرانس اینفو» گزارش کرده، این پدیده به دلیل وضع قوانین فیفا با هدف به حداکثر رساندن زمان بازی و جلوگیری از اتلاف وقت به وجود آمده است.

«پیرلوئیجی کولینا»، داور برتر سابق فوتبال، که اکنون رئیس کمیته داوران فیفا است، قبل از شروع مسابقات اصرار داشت که هیئت حاکمه در نظر دارد زمان بیشتری برای بازی با توپ داشته باشد.

وی گفت: می‌خواهیم از بازی‌های با حداکثر زمان مفید 42، 43، 44 دقیقه خودداری کنیم. بنابراین زمان تعویض، پنالتی، خوشحالی، درمان پزشکی یا البته VAR باید جبران شود.

پس از مصدومیت علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی ایران و ضربه به هری کین و هری مگوایر و همچنین چندین تعویض و پنج گل نیمه دوم، 27 دقیقه به پایان بازی اضافه شد.

در حالی که گل دیوی کلاسن برای هلند در برابر سنگال، در دقیقه 98 و 17 ثانیه، دومین گل دیرهنگام (بدون احتساب گل‌های وقت اضافه) بود که در جام جهانی از زمان شروع رکوردهای اپتا در سال 1966 به ثمر رسید.

گل پنالتی مهدی طارمی از ایران مقابل انگلیس در دقیقه 102 و 30 ثانیه بود که اولین گل دیرهنگام در جام جهانی از زمان شروع رکوردهای اپتا در سال 1966 به حساب می‌آید.

این باعث شد که بازیکنان، از جمله اتان آمپادو از ولز، با گرفتگی عضلات قادر به ادامه کار نباشند و تیمش به دلیل نداشتن تعویض اضافی مورد نیاز، بازیکن جایگزین نداشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *