افشاریان: فغانی می‌تواند داور بازی‌های حساس شود/ داوران ایرانی در مرحله گروهی قضاوت نمی‌‌کنند + ویدئو

13:06 - 30 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۲۹۰۷
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: علیرضا فغانی هم به همراه تیم خود در این جام حضور دارد که امیدوارم قضاوت خوبی را داشته باشند.

خبرگزاری میزان - دوحه، خداداد افشاریان درباره نخستین دیدار تیم ملی ایران مقابل انگلیس و اعزام تیم داوری به مسابقات جام جهانی، اظهاراتی داشت که آن را در زیر می‌خوانید:

*به نظر می‌رسد امروز بازی خوبی را از تیم ملی شاهد باشیم. مردم عزیز کشورمان دعا کنند تا بتوانیم آبرومندانه از این بازی عبور کنیم تا هم آرامش و هم حس خوب برای تیم ملی و مردم کشورمان به ارمغان آید.

*در خصوص داوری جام جهانی باید بگویم که فیفا 4 سال برنامه‌ریزی می‌کند تا بتواند داوران بسیار خوبی را برای این رقابت‌ها انتخاب کند. داور بازی ایران و انگلیس رافائل کلاوس برزیلی است که از قاعده فیفا مستثنا نیست. او یک داور برزیلی خوب و تمام‌عیار است که امیدوارم به همراه تیم خود بتواند قضاوت خوبی را در بازی امروز داشته باشد.در دیدار امروز یکی از کمک‌های او از کشور اروگوئه و داور چهارم هم از کره جنوبی است که کنار او قضاوت این دیدار را برعهده دارند.

*من آرزو می‌کنم این تیم داوری امروز از حاشیه داوری امروز سربلند بیرون بیایند. داوری فوتبال مانند یک هندوانه دربسته است و با وجود VAR هم می‌شود، داور اشتباه کند. امیدوارم امروز هم داوری در میدان و هم داوری در VAR خوب و بدون حاشیه قضاوت کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌*علیرضا فغانی هم به همراه تیم خود در این جام حضور دارد که امیدوارم قضاوت خوبی را داشته باشند و شگفتی جامعه داوری در جام جهانی قطر شوند. ما خوشحالیم و ایمان داریم که فغانی می‌تواند بازی‌های بسیار حساسی را قضاوت کند و کشورمان را در این مرحله هم سربلند کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

*برنامه‌ای که فیفا اعلام کرده است؛ داوران ایرانی در مرحله گروهی قضاوت نخواهند کرد و قطعا با توجه به تجربه‌ای که دارند آنها را در مرحله بعدی استفاده خواهند کرد؛ چراکه بازی‌های مرحله بعد سخت‌تر از مرحله گروهی خواهد بود و باید داوران دقت و هوش بسیار بالایی داشته باشند.

*ما در بدرقه نشدن تیم داوری به رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر هیچ و سو نیتی نداشتیم تیم داوری مانند تیم ملی برای ما ارزش است. ان‌شاالله در بازگشت تیم ملی به ایران هر اتفاقی برای تیم ملی رقم بخورد برای تیم داوری هم رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *