رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: اشتغال مستمر و پایدار زندانی میل به ارتکاب مجدد بزه را از بین می‌برد

8:58 - 30 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۲۰۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: اشتغال مستمر و پایدار زندانی انگیزه ادامه اشتغال پس از آزادی را برای مددجو فراهم می کند.


خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه شامگاهی بنیاد تعاون زندانیان استان که در محل اتاق جلسات بنیاد تعاون در زندان مرکزی ارومیه برگزار می شد گفت:اشتغال زندانیان از امور اولویت دار دستگاه قضایی است و اعتقاد برای ایجاد اشتغال حداکثری در زندانهای استان با استفاده از تمام ظرفیتهای موجود است.

وی افزود،علاوه بر کارگاههای داخل زندان باید در کارخانجات و واحدهای تولیدی که تمایل به بکارگیری زندانیان دارند زندانیان واجد شرایط را برای اشتغال و بکارگیری معرفی کرد.

عتباتی اضافه کرد، اشتغال مستمر و پایدار زندانی انگیزه ادامه اشتغال پس از آزادی را برای مددجو فراهم می کند خصوصا وقتی که مددجو مزه درآمد حلال را با زحمت و تلاش خود می چشد انگیزه اش برای باقی ماندن در شغل مزبور بیشتر می شود و نتیجتا میل به ارتکاب مجدد بزه در این فرد از بین می رود لذا باید این فرصتهای مناسب را بخوبی استفاده و اشتغال زندانیان را تسهیل کرد.

در این جلسه مجیدی دادستان مرکز استان و فتحی مدیرکل زندنهای استان و سایر حاضرین هم به بیان مطالبی فراخور دستورات جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

گفتنی است قبل از جلسه عتباتی و مجیدی از کارگاه‌های اشتغال داخل زندان بازدید و از امکانات و لوازم آن دیدن کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اشتغال

مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
0
0
زندانیان هر جرمی را شاید بتوان برای اولین بار که وارد زندان شدن اصلاح کرد اما مجرمین سابقه دار مثل اراذل و اوباش و سارقین به هیچ وجه اصلاح پذیر نیستند و هر بار شرورتر به جامعه بر میگردند. تبعید به سایر زندانها در دیگر شهرها و معرفی روزانه به پلیس پس از آزادی شاید بهترین گزینه برای کنترل آنها باشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *