رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک نهاد حقوق بشری: 8 هزار کودک یمنی قربانی جنایات ائتلاف عربستان شدند

8:12 - 30 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۱۹۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شمار کودکان یمنی که بر اثر جنایات ائتلاف طی سال‌های اخیر کشته و یا مجروح شده‌اند از 8 هزار نفر فراتر رفته است.

خبرگزاری میزان - سازمان حقوق بشری «انتصاف» گزارش داد که تعداد کودکان یمنی قربانی در حدود هشت سال تجاوزات ائتلاف سعودی به هشت هزار و 116 کشته و زخمی رسیده است.

این سازمان در آماری که به مناسبت 20 نوامبر و روز جهانی کودک منتشر کرده، تعداد کودکان جان باخته را 3 هزار و 860 نفر و مجروحان را 4 هزار و 256 نفر اعلام کرد.

بر اساس گزارش این سازمان حقوق بشری، تعداد افراد دارای معلولیت از 3 میلیون نفر پیش از تجاوز ائتلاف سعودی به 4.5 میلیون نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی تاکنون حدود شش هزار غیرنظامی در نتیجه درگیری‌های مسلحانه از کار افتاده‌اند.

آمارها حاکی از آن است که از حدود 10.6 میلیون کودک یمنی در سنین مدرسه (6 تا 17 سال) دستکم 2 میلیون و 400 هزار کودک هنوز از تحصیل بازمانده‌اند، در حالی که نزدیک به 3 هزار مدرسه تخریب شده یا آسیب دیده‌اند.

بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش یمن، تعداد کودکانی که در تحصیل خود با وقفه مواجه می‌شوند، ممکن است به حدود 6 میلیون کودک برسد.

1.4 میلیون کودک کار یمنی از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم هستند و حدود 34.3 درصد از کودکان کار بین 5 تا 17 سال سن وجود دارند.

در بخش بهداشت و درمان، گزارش شده است که بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در سراسر یمن به دلیل محاصره و توقیف کشتی‌های مشتقات نفتی توسط تجاوزات، تهدید به تعطیلی می‌شوند.

این سازمان به وضعیت غم انگیز کودکان در نتیجه محاصره که منجر به افزایش نرخ سوء تغذیه شد، اشاره کرد، زیرا بیش از 2.3 میلیون کودک زیر پنج سال از سوءتغذیه رنج می‌بردند و 632 هزار کودک به بیماری حاد یا شدید مبتلا هستند.

این سازمان، ائتلاف متجاوز به سرکردگی آمریکا و عربستان سعودی را مسئول تمامی جنایات و تجاوزات علیه غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان دانست و از جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری و بشردوستانه خواست تا اقدامات قانونی و بشردوستانه را برای کمک به مردم یمن اعمال کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *