کنعانی: ایران تسلیم فشارها نمی‌شود/ پاسخ سازمان انرژی اتمی به قطعنامه اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا

21:41 - 29 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۱۸۲۸
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: استفاده ابزاری از سازمانهای بین المللی علیه ملت‎های مستقل به هنجار سیاست خارجی غربی‎ها تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: ارائه قطعنامه به نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامی بود که با اهداف سیاسی و به منظور افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا و سه کشور اروپایی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور این قطعنامه در  حالی صورت گرفت که ایران شفاف ترین برنامه صلح آمیز هسته ای در مقایسه با میزان تأسیسات تحت نظارت آژانس در جهان و بیشترین بازرسی ها و راستی آزمایی را داشته است.

کنعانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در خصوص پیامدهای این اقدام غیرمنطقی و مخرب به طرف های غربی هشدار داده بود،  بیان کرد: متأسفانه استفاده ابزاری از سازمانهای بین المللی علیه ملت‎های مستقل به هنجار سیاست خارجی غربی‎ها تبدیل شده است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تسلیم فشار نمی‎شود، تصریح کرد: ایران برنامه صلح آمیز هسته ای خود را متناسب با نیازهای کشور و در انطباق با  حقوق و تعهدات خود ذیل معاهدات بین المللی که طرف آنها می باشد، ادامه خواهد داد.

وی افزود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آنها امروز با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع های غنی سازی شهید احمدی روشن(نطنز) و دکتر علیمحمدی ( فردو) انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده است در چارچوب حقوق مسلّم خود، هر زمان که طرفهای غربی به تعهدات خود بازگشته، به آن پایبند بمانند و دست از اقدامات سیاسی بردارند، به اقدامات آنها واکنش مناسب نشان دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *