معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی: ساماندهی کابینت سازان و ثبت الکترونیکی قراردادها ضرورت دارد

14:54 - 29 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۱۰۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر لزوم ساماندهی کابینت سازان و ثبت الکترونیکی قراردادها تأکید کرد.

خبرگزاری میزان- احمد موقری در جلسه «بحث و بررسی در خصوص مشکلات مربوط به کابینت سازان کلانشهر تبریز»، فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز و بدون پروانه کسب در سطح شهر و قراردادهای تنظیمی فی مابین مالک و کابینت ساز که بعضاً قصور و تعلل و کوتاهی از سوی طرفین، باعث ایجاد مشکل در ایفای تعهد می شود و فعالیت افراد بدون مجوز در فضای مجازی و تداخل صنفی سایر اتحادیه ها (اتحادیه های درودگران و تزئینات) در صنف کابینت سازی را از عمده مشکلات کابینت سازان اعلام و بر ساماندهی کابینت سازان تأکید کرد.

در ادامه در راستای ارتقای آگاهی ها عمومی و حقوقی اعضای اتحادیه کابینت سازان تبریز مقرر شد اتحادیه کابینت سازان کما فی السابق به صورت مداوم و مستمر نسبت به برگزرای دوره های آموزشی پودمانی اعضای زیرمجموعه خود را در تحریر قراردادهای صحیح و قانونی و اولویت رعایت حقوق طرفین به عمل آورد.

همچنین در ارتباط با جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز و فاقد کسب پروانه مقرر شد اتحادیه کابینت سازان، واحدهای صنفی غیرمجاز و فاقد کسب پروانه در سطح شهر تبریز را شناسایی و با همکاری اتاق اصناف اقدام لازم و قانونی خود را در راستای اجرای مواد 27 و 28 قانونی نظام صنفی مصوب 1392 به عمل آورد. و اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان نیز نسبت به پلمب واحدهای صنفی متخلف اقدام کند.

همچنین مقرر شد اتحادیه کابینت سازان تمهیدات لازم برای ایجاد سامانه و ثبت قراردادهای الکترونیکی در حوزه کابینت (مشابه اتحادیه املاک) با طرح موضوع و تصویب آن در کمیسیون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را به عمل آورد و نتیجه را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گزارش کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: قرارداد قرارداد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *