رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری:شوراهای حل اختلاف بازوی توانمند دستگاه قضا برای حل مشکلات قضایی هستند

10:23 - 27 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۸۵۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت:شوراهای حل اختلاف بازوی توانمند دستگاه قضا برای حل مشکلات قضایی و کاهش مراجعات مردمی به محاکم است.

خبرگزاری میزان - به منظور هم اندیشی و بیان نقطه نظرات پیرامون توسعه فرهنگ صلح سازش و ارتقاء سطح کیفی میانجیگری در پرونده های قضایی، نشست رابطان شوراهای حل اختلاف استان با رئیس کل دادگستری در محل سالن کنفرانس شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این نشست احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان ضمن تأکید بر نقش موثر شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده به محاکم اظهار کرد: آنچه که مسلم است شوراهای حل اختلاف بازوی توانمند دستگاه قضا برای حل مشکلات قضایی و کاهش مراجعات مردمی به محاکم است و این نهاد به دلیل عاری بودن از تشریفات رسیدگی، زمینه مناسبی را برای برقراری مذاکره دوستانه میان طرفین دعوی و ایجاد صلح و سازش فراهم می آورد.

وی افزود: در این میان کارکنانی که در حوزه های قضایی به عنوان رابطان شوراهای حل اختلاف معرفی می گردند تسهیل کننده ارتباط میان مسئولان قضایی با شوراهای حل اختلاف هستند.

بهرامی گفت: فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و برادری در میان مردم بوده که این خود نوعی جهاد فی سبیل الله به شمار می آید.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رابطان شوراهای حل اختلاف در حوزه های قضایی باید تعامل و ارتباطی مستمر با یکدیگر داشته باشند خاطرنشان کرد: تبادل افکار و تجربیات موجب رشد سطح آگاهی و عملکرد افراد می شود و از آنجا که رابطان شوراهای حل اختلاف بدون واسطه و مستقیم با مردم سروکار دارند این تعاملات می تواند در نحوه فعالیت و حل اختلافات میان مردم بسیار موثر باشد.

وی همچنین بیان کرد: باید تلاش شود برقراری صلح و سازش در میان مردم به عاملی برای رقابت میان اعضا، دبیران و رابطان شوراهای حل اختلاف تبدیل شود چراکه از منظر نبی مکرم اسلام(ص) ایجاد صلح و سازش میان مسلمانان بالاترین احسان به شمار می آید.

انتهای پیام /


برچسب ها: حل اختلاف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *