رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان سمنان: رسالت ستاد دیه بسط و گسترش فضائل و کاهش جمعیت زندانی است

21:40 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۷۵۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: رسالت ستاد دیه بسط و گسترش فضائل،نیکی ها در جامعه و تلاش در جهت رهایی بدهکاران مالی از زندان ها است.

خبرگزاری میزان_ محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان و علی شمس مدیرعامل ستاد دیه کشور در دادگستری کل استان سمنان با یکدیگر در جمع اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان دیدار کردند.

در این دیدار عبدالهی رسالت ستاد دیه را بسط و گسترش فضائل،نیکی ها در جامعه و تلاش در جهت رهایی بدهکاران مالی از زندان ها دانسته و عنوان کرد: در اثر بروز برخی از مشکلات اقتصادی در جامعه و سوء تدبیر اشخاص در اداره امور مالی شان و به علت عدم انجام به موقع تعهدات مالی روانه زندان ها می شوند .

ستاد دیه با هدف کاهش جمعیت زندانی تلاش می‌کند تا قید و بندهای به وجود آمده در نتیجه معرفی آن بدهکاران به زندان‌ها را گسسته و به نوعی،مدیریت آسیب های اجتماعی در چارچوب وظایف ستاد دیه متبلور می شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه به طرح پیشنهاداتی در اصلاح یا تغییر در اساسنامه ستاد دیه اشاره و اظهار کرد:زمان آن رسیده که به توانمندی ستاد دیه پرداخته شده وخود بنفسه منشا تولید در آمد و در نتیجه ایفاء نقش مهمتری را در جامعه عهده‌دار شود.

در ادامه علی شمس مدیرعامل ستاد دیه کشور، ستاد دیه استان سمنان را موفق و پرتلاش دانسته و افزود: با هدایت ها و حمایت های رئیس کل دادگستری استان سمنان و تلاش و پیگیری‌های مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره ستاد دیه استان ، ستاد دیه این استان از مطلوب ترین و پر تلاش ستادهای دیه کشور به شمار می‌آید و با جدیتی که در پیگیری پرونده های تشکیل شده در این ستاد وجود دارد، تعداد اندکی از آن پرونده‌ها معوق بوده که نیاز به مساعدت مالی ستاد دیه مرکز دارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد :پیشنهادات رئیس کل دادگستری استان را به سرعت پیگیری و همچنین اعتبارات مالی جهت به روز رسانی پرونده‌های معوق ستاد دیه استان اختصاص می‌یابد و در خصوص تهیه مکانی مستقل به منظور استقرار ستاد دیه این استان مشارکت مالی صورت خواهد گرفت.

در این جلسه کهربایی مدیرکل سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و نقیبی مدیرعامل ستاد دیه استان به گزارشی از اقدامات و میزان فعالیت های انجام شده در جهت آزادی زندانیان و جذب عوائد مالی از خیرین ارائه کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *