ضرورت تقویت همکاری و همگرایی ایران و روسیه بویژه در عرصه بین المللی/ دادستان کل روسیه: در حوزه قضایی و حقوقی روابط ایران و روسیه به سرعت در حال گسترش است

16:33 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۷۲۷۱
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه هفتمین اجلاس اتحادیه آمبودزمان‌های اوراسیا با ایگور کراسنوف دادستان کل فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان - ذبیح الله خدائیان که برای شرکت در هفتمین اجلاس اتحادیه آمبودزمان‌های اوراسیا به مسکو سفر کرده است با ایگور کراسنوف دادستان کل فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، منصور آقامحمدی معاون دفتر ریاست و همکاری‌های بین‌المللی سازمان بازرسی کل کشور و اعضای هیئت‌های دو کشور نیز حضور داشتند، خدائیان با تشریح ماموریت‌ها و وظایف سازمان بازرسی بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت تقویت همکاری و همگرایی ایران و روسیه بویژه در حوزه بین‌المللی تاکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با قدردانی از مواضع اصولی کشور روسیه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و با انتقاد از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا و برخی از کشورهای غربی گفت: آنها با استفاده ابزاری از واژه حقوق بشر، در حقیقت حقوق انسان‌ها را پایمال می‌کنند.

ایگور کراسنوف دادستان کل روسیه نیز با ابراز خرسندی از توسعه بیش از پیش همکاری‌های دو کشور بویژه در زمینه موضوعات قضایی و حقوقی گفت: علیرغم همه تلاش‌های آمریکا و غرب، روابط تهران و مسکو هر روز مستحکم‌تر می‌شود.

وی به اراده دو کشور برای توسعه همه‌جانبه مناسبات اشاره کرد و افزود: در حوزه قضایی و حقوقی روابط به سرعت در حال گسترش است.

هفتمین اجلاس اتحادیه آمبودزمان‌های اوراسیا با حضور آمبودزمان‌ها و مقامات قضایی ۱۳ کشور عضو و ناظر از روز سه‌شنبه آغاز شده است.

در این اجلاس دو روزه، موضوعات مهمی از جمله همکاری‌های در حوزه حقوق شهروندی، نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشورهای عضو، حمایت از اتباع کشورها و معاضدت‌های قضایی، مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان یافته و قاچاق انسان و نیز توسعه همکاری در زمینه حقوق بشر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور قرار است در حاشیه این اجلاس جداگانه با مقامات قضایی کشورهای شرکت کننده و نیز دیگر مقامات قضایی روسی دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *