شمیم کتاب در حریم بهشت

14:01 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۷۰۵۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
برپایی نمایشگاه کتاب در مقبره شیخ طبرسی واقع در ضلع شمالی حرم مطهر رضوی و برگزاری مسابقات کتابخوانی، از برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی به مناسبت هفته کتاب است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد؛ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های آستان قدس به مناسبت هفته کتاب، بیان کرد: در هفته‌ای که به نام کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده، به مدت یک هفته نمایشگاه کتاب در مقبره شیخ طبرسی واقع در ضلع شمالی حرم مطهر دایر شده که در این نمایشگاه آثار مختلف در حوزه‌هایی همچون تفسیر، علوم قرآن و معارف اهل بیت(ع) به نمایش درآمده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه تصویری و اجرای مسابقات کتابخوانی نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در هفته کتاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی‌نژاد در ادامه درباره فضاهای فرهنگی و مطالعاتی حرم مطهر که تعداد آن‌ها در حال افزایش است، گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که در فضای حرم مطهر رضوی باید صورت می‌گرفت، برگزاری برنامه‌هایی حول محور کتاب و کتابخوانی و در دسترس قرار دادن کتاب برای زائران بود تا بر دانش و آگاهی زائران افزوده شود. به همین منظور در حرم مطهر، علاوه بر ایجاد یک رواق به نام «رواق کتاب»، ۴ ایستگاه مطالعاتی در رواق‌های دارالعباده، نجمه خاتون، دارالحجه و دارالقرآن و ایستگاه‌های کوچکتری نیز در نقاط مختلف اماکن متبرکه دایر شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: در مجموع در این چند پایگاه کتابخوانی، بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در دسترس علاقمندان قرار گرفته که شامل موضوعاتی همچون اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، امام رضا(ع)، زیارت و حرم، انقلاب اسلامی، رفع شبهات است.

وی بیان کرد: روزانه با استفاده از ظرفیت خادمان، کتاب‌های این ایستگاه‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهیم تا هم کم و کسری موجودی کتاب‌ها را رفع کنیم و هم کتاب‌هایی که از رده خارج شده‌اند را حذف و کتاب‌های جدیدی جایگزین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی‌نژاد در پایان گفت: علیرغم فرصت اندک زائران، تاکنون خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از رواق کتاب صورت گرفته است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *