رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اردوغان: توافق صادرات غلات اوکراین پابرجا می‎ماند

11:31 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۶۹۹
رئیس‌جمهور ترکیه گفت که توافق صادرات غلات از طریق دریای سیاه همچنان پابرجا خواهد ماند.

خبرگزاری میزان - «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، می‎گوید معتقد است توافقی که به اوکراین اجازه می‌دهد غلات را از طریق دریای سیاه صادر کند و قرار است روز شنبه منقضی شود، همچنان پابرجا خواهد ماند.

اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی در نشست سران گروه 20 در بالی اندونزی، گفت: من معتقدم که این (توافق) ادامه خواهد داشت؛ هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی می‎گوید که به محض بازگشت به ترکیه با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه گفت‌وگو خواهد کرد.  

همچنین توافق جداگانه‌ای دیگری وجود دارد که با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه نیز در ماه جولای امضا شد، و بر اساس آن صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را با وجود تحریم‌های غرب علیه مسکو مجاز شده است.

رئیس جمهور ترکیه در این رابطه گفت: ما در این مورد هم با پوتین گفت‌وگو خواهیم کرد.

در همین حال، وزارت خارجه روسیه گفت که روسیه خواستار اتصال مجدد بانک «راسلخوز بانک»، که بانک اصلی این کشور در زمینه کشاورزی است، به شبکه مالی سوئیفت است تا صادرات غلات و کودهای شیمیایی ادامه یابد.

معاون وزیر خارجه روسیه، می‎گوید که این اولین باری نیست که ما در این مورد بحث می‌کنیم و از دیدگاه من، اتصال مجدد «راسلخوز بانک»، که بیشتر معاملات کشاورزی را تامین می‌کند، یک موضوع کلیدی است.

وی در بخش دیگری گفت که ما این موضوع را مورد بحث قرار داده‌ و مجدداً از نمایندگان سازمان ملل تضمین دریافت کرده‌ایم که آنها نیز به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *