ترکیب ایده‌آل تیم ملی در جام جهانی چیست؟

8:45 - 26 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۵۱۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: محبی و نورافکن می‌توانستند در لیست نهایی تیم ملی حضور داشته باشند و قطعاً حضور آنها روی نیمکت هم به تیم کمک می‌کرد، اما به تفکرات کی‌روش احترام می‌گذارم.

سعید مراغه‌چیان در گفت‌وگو با میزان، درباره لیست نهایی تیم ملی ایران توسط کارلوس کی‌روش برای جام جهانی اظهار داشت: کی‌روش سرمربی باهوش و باتجربه‌ای است و طبق شناختی که از او داریم، پیش‌بینی می‌شد که چنین لیستی را شاهد باشیم. ما لژیونرهای باتجربه‌ای داریم و می‌توانیم در این رقابت‌ها از آنها به خوبی استفاده کنیم. حضور ترابی و امیری مثل گذشته به کار ایران نخواهد آمد.

وی افزود: لیست نهایی کی‌روش ما را به جام جهانی امیدوار کرده است، اما خط خوردن برخی بازیکنان واقعاً تو ذوق زد. محبی و نورافکن می‌توانستند در این لیست حضور داشته باشند و قطعاً حضور آنها روی نیمکت هم به تیم ملی کمک می‌کرد. دعوت از ۴ دروازه‌بان به جام جهانی جالب بود و من به تفکرات کی‌روش احترام می‌گذارم و مطمئن هستم که برای این انتخاب برنامه خواهد داشت. بیرانوند تجربه حضور در جام جهانی را دارد و به نظر من به رسم گذشته او را در چهارچوب قرار می دهد، اما اگر بخواهیم میزان آمادگی آن ها را بسنجیم طی چند بازی گذشته که حسینی انجام داد آماده نشان داده است.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره آمادگی ملی پوشان دعوت شده به قطر تصریح کرد: در ۳ بازی آخر به مربیگری کی‌روش که مقابل اروگوئه، سنگال و نیکاراگوئه انجام شد آمادگی ملی پوشان جالب توجه بود، البته دیدار مقابل تونس پخش زنده نداشت و از شرایط بازیکنان اطلاعی نداریم. به نظر من آن ها با همین فرمان می توانند نتیجه خوبی مقابل انگلیس در نخستین بازی کسب کنند. در دفاع به مجید حسینی، پورعلی گنجی، رضاییان و ابوالفضل جلالی اعتقاد دارم و می توانند در خطر دفاعی قرار بگیرند. طارمی و آزمون می توانند همانند بازی های گذشته زوج خوبی را در جام جهانی شکل دهند.

مراغه‌چیان در رابطه با عدم دعوت برخی بازیکنان عنوان کرد: از نظر من حق محمد محبی خورده شد و استعدادی بود که می توانست در جام جهانی باشد و از این رو حیف شد. کی‌روش می توانست برای یک جای خالی لیستش از محبی استفاده کند، اما خب باید ببینیم او چه چیزی در سر دارد. در جام جهانی جای خالی او به همراه قایدی و نورافکن حس خواهد شد. قایدی اگر زودتر به خودش می آمد قطعاً مسافر قطر می شد او استعدادی بود که خیلی زود خودش را در مسیر افت قرار داد، اما من یقین دارم او بعدها وزنه تیم ملی ایران خواهد شد. ترابی و امیری با روزهای اوجشان فاصله گرفته‌اند و آنچنان نمی توانند در ترکیب تیم ملی بدرخشند، من به شخصه آنها را برای این جام ترجیح نمی‌دهم.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان در خصوص نخستین دیدار ایران در جام جهانی مقابل انگلیس خاطر نشان کرد: ایران شانس خوبی که آورده این است که اولین بازی‌اش با انگلیس است. اکثر تیم‌ها حداقل یک بازی زمان می‌برند تا با شرایط مسابقات در قطر وفق پیدا کنند و انگلیس هم یکی از آنهاست. بازیکنان تیم ملی ایران به قطر و جو ورزشگاه‌ها آشنا هستند و می توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند. باید در نیمه دوم مراقب انگلیس باشیم چون رفته رفته آن ها سوار بر بازی خواهند شد. روی کاغذ، ایران باید چهارم شود چون از لحاظ فوتبالی از سایر تیم‌های گروه عقب هستیم، اما فوتبال است و هیچ چیز غیرممکن نیست. من انگلیس و آمریکا را شانس های اصلی صعود می‌دانم، اما امیدوارم تیم ملی ایران موفق باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *