اختر: ترکیب تیم ملی در جام جهانی مشخص است/ کی‌روش اصولش را زیرپا گذاشت

9:45 - 26 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۵۵۲۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال گفت: فقط باید برای تیم ملی دعا کنیم و امیدوار باشیم که ملی‌پوشان بهترین بازی خودشان را در جام‌جهانی به نمایش بگذارند.

ادموند اختر در گفت‌وگو با میزان، درباره لیست 25 نفره تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی اظهار داشت: جام جهانی بزرگترین و مهمترین رویداد ورزشی دنیاست و برای هر فوتبالیستی افتخار بزرگی خواهد بود که در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. بر همین اساس هر بازیکنی بگوید که بابت خط خوردن از لیست تیم ملی ناراحت نیست، دروغ گفته است. جام جهانی یک ویترین بزرگ برای بازیکنان حاضر در این رقابت‌هاست تا شایستگی خودشان را به باشگاه‌های بزرگ دنیا نشان دهند و در ادامه نیز به تیم‌های خوب اروپایی ترانسفر شوند.

وی افزود: برخی از فوتبالیست‌های تیم ملی که در رقابت‌های جام جهانی حاضر هستند، آخرین بازی‌های ملی خودشان را تجربه می‌کنند و بعد از جام جهانی از تیم ملی خداحافظی خواهند کرد. کی‌روش در 8 سال که سرمربی تیم ملی بود، نشان داد که به جوانگرایی اهمیت می‌دهد، اما این بار در فهرست اعلامی جام جهانی اصلاً این موضوع مهم رعایت نشده است و به نوعی اصولش را زیرپا گذاشت.

*برخی لژیونرها نباید در لیست جام‌جهانی حضور داشته باشند

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: قرار گرفتن نفرات جوانتر در لیست تیم ملی می‌توانست به ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا کمک کند تا ۲ سال دیگر در آسیا عملکرد خوبی داشته باشیم و مدعی فتح جام ملت‌های آسیا شویم.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: به اعتقاد شخصی‌ام، نباید برخی از لژیونرها در این لیست حضور داشته باشند. برخی از لژیونرهای فوتبال ایران در باشگاه‌های درجه 2-3 اروپا بازی می‌کنند که لیگ‌های پرتغال و بلژیک آنچنان قوی نیستند. همچنین در لیست 25 نفره تیم ملی حضور 4 دروازه‌بان اصلاً درست نبود. به نظر من 8-9 بازیکن اصلاً در حد حضور در تیم ملی نیستند چه برسد که در جام جهانی حضور داشته باشند.

*ایران بیشتر از ۳ بازی در جام جهانی نخواهد بود

اختر تصریح کرد: این 8-9 بازیکن در هیچ کدام از بازی‌های جام جهانی حضور نخواهند داشت و بدون حتی تجربه یک دقیقه به ایران بازمی‌گردند. 16 بازیکنی که قرار است برای تیم ملی در جام جهانی مقابل انگلیس، ولز و آمریکا قرار بگیرند مشخص است. بهتر بود به جای این نفرات که همانند توریست به قطر رفته‌اند، جوانانی در تیم ملی حضور داشته باشند تا با درخشش در جام جهانی نظر مثبت تیم‌های خوب اروپایی را برای حضور در تیم‌های‌شان جلب کنند.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی ایران بیشتر از سه بازی در جام جهانی نخواهد بود، گفت: کار ایران در این دوره از رقابت‌ها بسیار سخت است. فقط باید برای تیم ملی دعا کنیم و امیدوار باشیم که ملی‌پوشان بهترین بازی خودشان را به نمایش بگذارند. همچنین در مقابل سه تیم قدرتمند انگلیس، ولز و آمریکا، فوتبال هم روی خوبش را برای ایران نشان دهد، چون هر اتفاق خوب برای تیم ملی در جام جهانی به طور حتم آینده فوتبال ایران را تغییر خواهد داد.

اختر در پایان پاسخ به این سوال که چه تیمی قهرمان جام جهانی 2022 خواهد شد، خاطرنشان کرد: تیم ملی برزیل در این جام جهانی وابسته به نفر نیست و تیمشان ترکیبی از جوانان و باتجربه‌هاست.

انتهای پیام/


برچسب ها: جام جهانی تیم ملی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *