هزینه 520 میلیون دلاری آمریکا برای ارسال موشک به اوکراین

12:43 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۵۳۱۷
ارتش آمریکا می‎گوید بیش از 520 میلیون دلار به عنوان قرارداد با شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین به منظور کمک به اوکراین پرداخت کرده است.

خبرگزاری میزان - در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده واشنگتن در مورد کاهش ذخایر تسلیحاتی، ارتش آمریکا، می‎گوید که بیش از 520 میلیون دلار به عنوان قرارداد با شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» برای پر کردن انبارهای سیستم‌های موشک پرتاب هدایت شونده (GMLRS) ارسال شده به اوکراین اعطا کرده است.

به گزارش «المیادین»، ارتش آمریکا در بیانیه‌ایاعلام کرد که در تاریخ 21 اکتبر و 2 نوامبر 2022، چندین گزینه قرارداد به ارزش 520.814 میلیون دلار را به شرکت «لاکهید مارتین» برای سیستم‌های موشکی هدایت شونده چند پرتابی اعطا کردیم تا بتواند GMLRS ارائه شده از موجودی وزارت دفاع به اوکراین را تکمیل کند.

دومای روسیه قطعنامه سازمان ملل را محکوم کرد

معاون دومای دولتی روسیه در مورد قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد پرداخت غرامت اوکراین توسط این کشور، گفت که روسیه خسارت‌های وارد شده به اوکراین را جبران نخواهد کرد، بلکه فقط کشور ویران شده توسط نازی‌ها را به مردم بازگرداند.

تشدید تدابیر امنیتی در مرز بلاروس و اوکراین

«ایوان کوبراکوف»، وزیر کشور بلاروس گفت که تدابیر امنیتی در سرزمین‌های بلاروس در مرز اوکراین تشدید شده است.

وی اظهار کرد: ما تدابیر امنیتی را در قلمرو 14 منطقه در مناطق «برست» و «گومل» تشدید کرده‌ایم؛ واحدهای پلیس ویژه اضافی در آنجا مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *