سامانه جامع ناشران کشور رونمایی می‌شود

12:30 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۴۹۹۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رونمایی سامانه جامع ناشران از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته کتاب خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین ظریفیان؛ مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویدادهای هفته کتاب جمهوری اسلامی، گفت: سامانه جامع ناشران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می شود.

ظریفیان با اشاره به ویژگی‌های این سامانه افزود: در سامانه جامع ناشران، ۱۴ فرایند ازجمله انواع ثبت‌نام، صدور پروانه نشر، تمدید پروانه نشر، تغییر نام، تغییر مدیرمسئول، انواع انتقال، انحلال نشر و رسیدگی به تخلفات پیش‌بینی شده که از این میان سرویس صدور پروانه نشر، پیش از مهلت اتصال به پنجره واحد مجوزهای دولتی در شهریورماه سال جاری آغاز به‌کار کرد.

وی با تاکید بر اینکه از این پس همه خدمات به ناشران به‌صورت الکترونیک ارائه می‌شود، بیان کرد: در دو ماه گذشته با الکترونیکی شدن فرآیند ثبت‌نام و صدور پروانه نمایش و پس از آن تمدید پروانه نشر، شاهد افزایش رضایتمندی متقاضیان هستیم و امیدواریم این روند با رضایت بیشتر فعالان حوزه نشر همراه شود.

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *