رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

56 درصد پرونده‌های ارجاعی به شعب حل اختلاف استان خراسان رضوی به سازش ختم شد

9:41 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۴۸۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف خراسان رضوی گفت: ۵۶ درصد از پرونده های وارده به شعب حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده‌اند و از ورود آنها به دادگستری جلوگیری به عمل آمده است.

خبرگزاری میزان - محمود رفسنجانی اظهار کرد: در مراسمی به منظور گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس مجموعه توسعه حل اختلاف با عنوان همایش سفیران صلح شورای حل اختلاف قوه قضاییه که با حضور رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف با اشاره به رتبه‌بندی‌هایی که مرکز توسعه حل اختلاف در سال گذشته با استفاده از مدل تعالی و صلح یار انجام داد اعلام داشت خراسان رضوی حائز رتبه دوم در امر توسعه حل اختلاف و به صلح و سازش کشاندن پرونده‌ها بر مبنای مدل تعالی شده است.

وی افزود : به لطف خداوند متعال و تلاش‌ها و زحمات بی دریغ اعضا و کارکنان، در ارزیابی مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری خراسان رضوی حائز رتبه دوم کشوری شد.

رفسنجانی با بیان اینکه در مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه مدلی برای گسترش و بسط امر مصالحه، میانجیگری و داوری با عنوان مدل تعالی طراحی شده بیان کرد: در توسعه حل اختلاف خراسان رضوی با همت اعضاء، کارکنان و صلح یاران به اکثر شاخص‌های این مدل دست یافته ایم و در ارزیابی‌های اولیه و ثانویه در سطح کشور رتبه دوم را کسب کرده ایم.

رئیس توسعه حل اختلاف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۵۶ درصد از پرونده های وارده به شعب حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده‌اند و از ورود آنها به دادگستری جلوگیری به عمل آمده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *