واردات دارو در 7 ماهه امسال 30 درصد رشد کرد

12:00 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۸۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بیش از ۶۶۰ هزار تن انواع دارو و مواد اولیه دارویی در هفت ماهه نخست امسال وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۳۰ درصدی در وزن و ۱۶ درصدی در ارزش داشته است.

خبرگزاری میزان - مرتضی عمادی سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار از ابتدای سال تا بیست و یکم آبان ۱۴۰۱، به میزان ۷۶۳ هزار تن و به ارزش ۲/۸۹۹/۰۰۰/۰۰۰ دلار رسیده که رشد ۲۹ درصدی در وزن و رشد ۱۳ درصدی در ارزش را نشان می‌دهد.

عمادی افزود: در هفت ماهه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۶۳ هزار تن انواع دارو و مواد اولیه دارویی به ارزش ۲/۶۸۶/۰۰۰/۰۰ دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۳۰ درصدی در وزن و ۱۶ درصدی در ارزش دارد.

وی در ادامه بیان کرد: ۵۷/۵۰۰ تن دارو و مواد اولیه دارویی هم در فرایند تشریفات ترخیص از گمرکات کشور قرار دارند که از این مقدار بیشترین حجم دارو و مواد اولیه دارویی به وزن ۳۵ هزار تن در گمرک بندر امام خمینی، ۱۵۶۰۰ تن در گمرک شهید رجایی،۱۴۰۰ تن در گمرک آبادان و ۱۳۰۰ تن هم در گمرک تهران در حال تشریفات گمرکی است.

سخنگوی گمرک گفت: گمرکات بندر لنگه ۴۶۵ کیلوگرم، مشهد ۹۹۰ کیلوگرم و یزد ۱۵۴۵ کیلوگرم حجم دارو و مواد اولیه دارویی را در خود جای دادند که گمرک با برنامه ریزی‌های دقیق و طبق قوانین، با تسهیلات در نظر گرفته شده جهت تسریع در ترخیص دارو‌ها و مواد اولیه دارویی در حال انجام اقدامات لازم است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *