صندوق بین‌المللی پول: چشم‌انداز اقتصاد جهانی تیره‌تر شده است

11:42 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۷۴۶
صندوق بین‌المللی پول می‎گوید که شاخص‌های با بسامد اخیر تأیید می‌کنند که چشم‌انداز اقتصاد جهانی به‌ویژه در اروپا تیره‌تر است.

خبرگزاری میزان - صندوق بین‌المللی پول، می‎گوید که چشم‌انداز اقتصاد جهانی حتی تیره‌تر از پیش‌بینی‌ صورت گرفته در ماه گذشته است.

به گزارش «رویترز»، این نهاد، دلیل چشم‌انداز تیره‌تر را تشدید سیاست‌های پولی ناشی از تورم دائمی بالا و گسترده و اختلالات مداوم عرضه و ناامنی غذایی ناشی از جنگ اوکراین دانست.

این نهاد وام دهنده جهانی ماه گذشته پیش‌بینی رشد جهانی خود را برای سال 2023 از 2.9 درصد به 2.7 درصد کاهش داد.

صندوق بین‌المللی پول گفته است که شاخص‌های با بسامد اخیر تأیید می‌کنند که چشم‌انداز اقتصاد جهانی به‌ویژه در اروپا تیره‌تر است.

به گفته این نهاد، شاخص‌های اخیر که نشانگر فعالیت‌های تولیدی و خدماتی است، نشان‌دهنده ضعف در اکثر اقتصادهای بزرگ گروه 20 بوده و این در حالی است که فعالیت‌های اقتصادی رو به کاهش و تورم سرسختانه بالاست.  

صندوق بین المللی پول، افزود که خوانش سهم رو به رشد کشورهای گروه 20 از قلمرو در حال توسعه در اوایل سال جاری به سطوحی کاهش یافته که نشان دهنده انقباض است.

به گزارش این نهاد، چالش‌هایی که اقتصاد جهانی با آن مواجه است بسیار زیاد بوده و شاخص‌های اقتصادی ضعیف نشان دهنده چالش‌های بیشتر پیش رو است.

تشدید بحران انرژی در اروپا به شدت به رشد اقتصادی آسیب وارد می‌کند و تورم را افزایش می‌دهد، در حالی که تورم بالا طولانی‌مدت می‌تواند باعث افزایش بیش از حد انتظار سیاست‌گذاری و تشدید شرایط مالی جهانی شود.

صندوق بین المللی پول، می‎گوید که این موضوع به نوبه خود خطرات فزاینده بحران بدهی دولتی را برای اقتصادهای آسیب پذیر ایجاد می‌کند.

به گفته مقام‎های این سازمان، رویدادهای شدید جوی به طور فزاینده به رشد اقتصادی در سراسر جهان آسیب می‌زند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *