کی‌روش: اگر می‌خواستم آزمون را خط بزنم چرا زودتر از بقیه به قطر رفت؟/ بردن 4 دروازه‌بان به خاطر نوع تمرینات است

10:30 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۵۸۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بعد از آخرین مشاهدات‌مان مخصوصا در ترکیه، لیست 25 نفره را اعلام کردیم.

خبرگزاری میزان - کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جریان آخرین تمرین پیش از اعزام به جام جهانی 2022 قطر صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*در درجه اول اجازه بدهید عذرخواهی کنم از تک تک شما بابت لغو کنفرانس خبری دیروز. قرار بود دیروز(یکشنبه) کنفرانس داشته باشیم و لیست‌مان را اعلام کنیم، اما مجبور شدم کنفرانس را لغو کنم.

*بعد از آخرین مشاهدات‌مان مخصوصا در ترکیه، لیست 25 نفره را اعلام کردیم. همانطور که دیدید 4 دروازه‌بان داریم. تصمیم گرفتم 4 دروازه‌بان به جام جهانی ببریم، نه تنها به خاطر آنکه استحقاقش را دارند، بلکه می‌توانند از تمرینات ما در آنجا حمایت کنند. 8 مدافع، 7 هافبک و 6 مهاجم داریم. اعتقاد شخصی من است که این بازیکنان تعادل بهتری از بُعد در تیم به ما خواهند داد.

*این آماده‌سازی درستی برای جام جهانی نبود

*مطمئنا از بعد شخصی کار بسیار دشواری برای من بود که چند بازیکن را از لیست کنار بگذارم. تصمیم سخت و دشواری است چون آن بازیکنان هم استحقاق حضور در تیم ملی را داشتند، اما وقتی می‌خواهیم بهترین تصمیمات را برای تیم بگیریم باید تصمیماتی باشد که تعادل خوبی را به تیم بدهد و راهکارهای عمیقی را بتوانیم در تیم داشته باشیم.

*امیدواریم بعد از مصدومیت امید ابراهیمی، دیگر مصدومی نداشته باشیم. باید از مصدومیت‌ها جلوگیری کنیم. این تصمیم از بُعد تعادل کلی تیم بود. امروز ایران را ترک می‌کنیم. کاری را که فکر می‌کردیم مقدور است انجام دادیم.

*مطمئنا همه متوجه هستند این آماده‌سازی درستی برای جام جهانی نبود، اما این هم بخشی از برنامه است. به خاطر شرایط بعد از کرونا در جام جهانی قطر با این مسائل مواجه شدیم و باید آن‌ها را قبول کنیم، اما طبق محدودیت‌هایی که داشتیم و شرایطی که با آن روبرو بودیم بهترین تلاشمان را کردیم.

*تصمیماتم هیچ موقع راجع به خودم یا یک بازیکن نیست

*قسمتی از این آماده سازی را مدیون باشگاه‌ها و همکاری آن‌ها هستیم. از تک تک آن‌ها، سرمربیان و مسئولانشان تشکر می‌کنیم. امروز اینجا را ترک می‌کنیم، اما هواداران فوتبال ایران در قلبمان خواهند بود. بیشترین و بالاترین تلاشمان را برای تیم ملی ایران خواهیم کرد.

*درباره شایعاتی مبنی بر وجود فشارهایی برای حذف نام سردار آزمون از لیست تیم ملی باید بگویم که همیشه دور و اطراف ما این شایعات وجود دارد. سردار به همراه یکی از مربیان بدنساز ما از دیروز وارد قطر شده‌اند و این نشان می‌دهد که این موضوع درست نیست. اگر می خواستم سردار آزمون را خط بزنم چرا زودتر از بقیه تیم او را به قطر فرستادیم؟

*تصمیماتم هیچ موقع راجع به خودم یا یک بازیکن نیست. در تمام تصمیمات من منافع تیم باید بالاتر از منافع همه باشد. تلاش کردم همیشه تیم را در نقطه بالاتری قرار بدهیم. مهمترین مطلب این است که امروز همه اینجا هستیم و آخرین جلسه تمرینی را انجام می‌دهیم.

*یکسری مسائل و مشکلات وجود دارد، اما وظیفه ما این است که آنها را حل کنیم

*درباره دلیل غیبت در تمرین و نشست خبری دیروز باید تاکید کنم که من شرایط را پنهان نکردم. مطمئنا یکسری مسائل و مشکلات وجود دارد، اما وظیفه ما این است که مشکلات را حل کنیم. همیشه تلاش می‌کنم که بجنگم و مسائل را حل کنم. شما من را سالیان سال است که می‌شناسید.

*تیم پیشرو ایران از الان کارش را شروع کرده، آن‌ها به قطر رسیده‌اند. هم مربیان و هم بازیکنان از دیروز وارد قطر شدند. همه چیز پیش می‌رود. مطلبی که مهم است؛ ما افرادی حرفه‌ای در فوتبال هستیم. وظایف ما این است که درون زمین به عنوان یک تیم متحد الگو باشیم. تیمی که همیشه اتحاد و هماهنگی را نشان می‌دهد. ما برای هواداران و فوتبال، بازی می‌کنیم. به عنوان سازندگان غرور، شادی و افتخار، مطمئنا برای هواداران فوتبال ایران بیشترین تلاشمان را خواهیم کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *